Automobilka Ford podle očekávání ve Frankfurtu představila sériové provedení špičkového modelu řady Focus.
Stalo se tak bezmála rok poté, co Ford na autosalonu v Paříži vystavil studii Ford Focsu ST Concept. Pokud si tento pětidveřový hatchback z Paříže ještě trochu pamatujete, pak pro vás vzhled ani výkonové parametry produkční verze nebudou žádným překvapením. Co však lze jistým překvapením nazvat je skutečnost, že Focus ST bude k mání také s karoserií kombi. A to výhradně na evropských trzích. Alespoň prozatím. Takže se na něj mohou těšit i drzejší členové nížších manažerských stavů.
Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) a točivého momentu 360 Nm. Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy. Oproti dosavadnímu pětiválci Volvo prý nový EcoBoost dosahuje lepších výkonových parametrů a nižší spotřeby paliva, Jost Capito, zodpovědný ve FMC za oblast výkonných vozidel pro celý svět, navíc slibuje, že nabídne neméně výrazný zvuk.
Čtěte také:
Test Fordu Focus ST z roku 2006
„Lidé si zvuk motoru předchozího Focusu ST zamilovali,“ tvrdí Capito. „Akustický projev pětiválcového a čtyřválcového motoru je samozřejmě velmi odlišný, ale máte to podobně jako s Beethovenem a Mozartem – oba tvořili skvělou, ale rozdílnou hudbu. Proto věříme, že i nový Focus ST po stránce zvuku motoristy nadchne.“ Na první pohled si na novince všimneme specifické masky chladiče, nových nárazníků vpředu i vzadu, prahových obkladů a střešního spoileru. Samozřejmostí je nepatrně odlišný interiér se sportovními akcenty a anatomickými sedadly Recaro.
Nový Ford Focus ST dostal nově odladěný podvozek a výkonnější brzdovou soustavu. Přenastaveny byly také systémy TSC (Torque Steer Compensation) a ESP s trojicí volitelných režimů. Focus ST vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech obouvajících pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměru 235/40 R18. V rámci příplatkové sady Performance Pack zákazník dostane černě lakované ráfky a rudě zbarvené brzdiče.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost