Je to právě derivát GTD, na který dnes Volkswagen poprvé oficiálně láká prostřednictvím skici. Jde o detail přídě s ohromně rozšklebeným nárazníkem a diodovým osvětlením.  Foto: Volkswagen

Je to právě derivát GTD, na který dnes Volkswagen poprvé oficiálně láká prostřednictvím skici. Jde o detail přídě s ohromně rozšklebeným nárazníkem a diodovým osvětlením.  | Foto: Volkswagen

Plug-in hybridního GTE hraje na stejnou notu, ale tradičně se odlišuje modrými detaily. A abyste měli ještě lepší představu o realitě, listujte galerií dál.  Zdroj:  Motor Elpais

Plug-in hybridního GTE hraje na stejnou notu, ale tradičně se odlišuje modrými detaily. A abyste měli ještě lepší představu o realitě, listujte galerií dál.  | Zdroj: Motor Elpais

Dealer Auto Jarov totiž na facebooku zveřejnil snímky verze R-Line, která se sice tváří jako ryzí erko, ale čtveřice koncovek výfuku na zádi je falešná. Zdroj:  Motor Elpais

Dealer Auto Jarov totiž na facebooku zveřejnil snímky verze R-Line, která se sice tváří jako ryzí erko, ale čtveřice koncovek výfuku na zádi je falešná. | Zdroj: Motor Elpais

Pokud potkáte Volkswagen 8. generace s touto registrační značkou, zbystřete. Jde o vůbec první kousek přihlášený na českém trhu.  Foto: Volkswagen ČR

Pokud potkáte Volkswagen 8. generace s touto registrační značkou, zbystřete. Jde o vůbec první kousek přihlášený na českém trhu.  | Foto: Volkswagen ČR

 Deriváty GTI a GTD  ukážou  na letošním ženevském autosalonu . Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní). Zdroj:  avarvarii

Deriváty GTI a GTD ukážou na letošním ženevském autosalonu. Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní). | Zdroj: avarvarii

Volkswagen Golf VIII R-Line Foto: Auto Jarov

Volkswagen Golf VIII R-Line | Foto: Auto Jarov

Volkswagen Golf VIII R-Line Foto: Auto Jarov

Volkswagen Golf VIII R-Line | Foto: Auto Jarov

Fotka se objevila na  Instagramu  a ukazuje vcelku předvídatelný směr, kterým se GTI vydá. Někteří se nicméně domnívají, že koukáme na ještě  drsnější verzi TCR , a to na základě velkého střešního spoileru. | Volkswagen Golf GTI (8. gen.)

Fotka se objevila na Instagramu a ukazuje vcelku předvídatelný směr, kterým se GTI vydá. Někteří se nicméně domnívají, že koukáme na ještě drsnější verzi TCR, a to na základě velkého střešního spoileru. | Volkswagen Golf GTI (8. gen.)

 Zdroj:  Motor Elpais

| Zdroj: Motor Elpais

...konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.

...konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.

Oproti standardu dostanete navíc třeba adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, multifunkční kožený volant, bezdrátové nabíjení telefonu...

Oproti standardu dostanete navíc třeba adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, multifunkční kožený volant, bezdrátové nabíjení telefonu...

...elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Auto pak stojí na 15palcových ocelových discích.

...elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Auto pak stojí na 15palcových ocelových discích.

Základní výbava je nicméně vcelku bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X...

Základní výbava je nicméně vcelku bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X...

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

Plug-in hybridního GTE hraje na stejnou notu, ale tradičně se odlišuje modrými detaily. A abyste měli ještě lepší představu o realitě, listujte galerií dál.  Zdroj:  Motor Elpais
Dealer Auto Jarov totiž na facebooku zveřejnil snímky verze R-Line, která se sice tváří jako ryzí erko, ale čtveřice koncovek výfuku na zádi je falešná. Zdroj:  Motor Elpais
Pokud potkáte Volkswagen 8. generace s touto registrační značkou, zbystřete. Jde o vůbec první kousek přihlášený na českém trhu.  Foto: Volkswagen ČR
 Deriváty GTI a GTD  ukážou  na letošním ženevském autosalonu . Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní). Zdroj:  avarvarii
25
Fotogalerie

VW poprvé ukázal ostrý naftový Golf VIII. Bude svítit jako vánoční stromeček

Ženevský autosalon se stane dějištěm světové premiéry derivátů nové generace Volkswagenu Golf. Vůz má tradičně řešení i pro spořivé řidiče, kteří se tu a tam rádi svezou rychleji.

Letošní rok se u koncernu VW ponese v duchu nových generací mainstreamových modelů nižší střední třídy. Vedle čtvrté generace Škody Octavia, která se už po našich silnicích oficiálně proháněla koncem loňského roku, je od minulého týdne na značkách vůbec první v Česku přihlášený Volkswagen Golf osmé generace (uvidíte jej v galerii) a zhruba od poloviny letošního roku budeme potkávat i nový Leon. Jenže standardní verze budou tvořit pouze část jejich nabídky.

Za pár týdnů začíná ženevský autosalon, který se pro Škodu, Volkswagen i Seat ponese ve znamení derivátů. Škoda ukáže Octavii RS a Scout, Cupra, sportovní značka Seatu, přiveze ostrý Leon, a Volkswagen celou plejádu derivátů nového Golfu. Na ploše stánku pravděpodobně uvidíme Golf GTI, plug-in hybridní GTE, 333koňové erko, dobrodružný Alltrack, a chybět nebude ani naftové GTD. To je tady pro řidiče, kteří mají rádi sportovní vzhled i ostřejší jízdu, ale zároveň požadují úsporné auto pro každý den.

Je to právě derivát GTD, na který dnes Volkswagen oficiálně láká prostřednictvím skici. Jde o detail přídě s rozšklebeným nárazníkem a diodovým osvětlením. Svítí světlomety, linka pod hranou kapoty, a dokonce i šestiúhelníky po stranách nárazníku. Vánoční kamion Coca-Coly blednout závistí nemusí, i tak ale bude Golf GTD vidět docela dost.

Na skice to vypadá, jako by si naftový derivát vypůjčil styl supersportů. Něco na tom asi bude. V galerii totiž vedle skici verze GTD najdete i snímky plug-in hybridu GTE, který hraje na stejnou notu, ale odlišuje se modrými detaily. A abyste měli ještě lepší představu o realitě, listujte galerií dál. Dealer Auto Jarov totiž na facebooku zveřejnil snímky verze R-Line, která se sice tváří jako ryzí erko, ale čtveřice koncovek výfuku na zádi je falešná.

Pod kapotou Golf GTD najdeme dvoulitr TDI Evo, který VW považuj za svůj nejčistší naftový motor vůbec. V běžných verzích bude mít výkon 85 a 110 kW, derivát GTD se může stejně jako nová Octavia RS TDI spolehnout na 147 kW (200 koní). Motor se pyšní dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Podrobněji jsme si jej představili už před pár týdny.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud