Automobilka Mini vstupuje do zcela nové éry. Má to ale docela těžké. Svým jednáním totiž musí potěšit jak Brusel, tak i puristy.
Historicky první elektrické Mini se představilo na začátku července. Elektromobil s tradiční koncepcí značky je svými parametry dokonce adeptem na jednoho z prvních elektrických ostrých hatchbacků. Jako další nápověda tomu, že to tak bude, slouží i poslední zprávy od automobilky. Novinku totiž vzala na nejlepší silnici na světě.
Tedy jen údajně nejlepší silnici. Rumunská černá stuha Transfagarasan hozená do Karpat se objevuje v seznamu nejlepších silnic světa na vrchních příčkách a absolutní prvenství ji přiřkl pořad Top Gear, když se ještě se slavnou trojicí moderátorů vydal hledat svatý grál všech silnic. Pokud je to tedy pro vás dost relevantní, můžete ji tak brát.
Mini vzalo svůj první elektrický model na výlet nejen z marketingových důvodů. Značka chtěla také dokázat, že s elektrickým Mini lze v pohodě vyrazit na roadtrip. Výsledek akce také přináší perfektní fotografie a vzbudil naši zvědavost na tento vůz ještě víc.
Mini Cooper SE má v podlaze ukryté 32,6kWh baterie, se kterými dokáže na jedno nabití ujet až 270 kilometrů. Výkon 135 kW (181 koní) a točivý moment 270 N.m dostane hatchback na stovku za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman