Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk

| Foto: Autoexpress.co.uk

 Foto: Autoexpress.co.uk
 Foto: Autoexpress.co.uk
 Foto: Autoexpress.co.uk
 Foto: Autoexpress.co.uk
13
Fotogalerie

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Tvary karoserie by se mezigeneračně příliš měnit neměly. Revoluce však nastane v oblasti pohonných jednotek.

Na podzim letošního roku tomu bude šest let od představení současné generace Renaultu Clio. K tomu došlo na autosalonu v Paříži, jehož další ročník otevře brány už letos v říjnu. A právě během této akce proběhne oficiální odhalení nástupce, který se poprvé ukazuje v pohybu na špionážních snímcích.

Základní tvary karoserie se mezigeneračně příliš měnit nebudou, což ale není v segmentu malých městských aut nic neobvyklého (pokud pomineme třeba Nissan Micra nebo Citroën C3). Podle britského Autoexpressu, který snímky zveřejnil, se vůz nechá inspirovat konceptem Renault Symbioz, patrně se však bude jednat nanejvýš o masku chladiče nebo světla.

Mnohem více změn by se mělo odehrát v interiéru. Podle Laurense van den Ackera, šéfdesignéra automobilky Renault, uvnitř najdete mnohem větší, vertikálně umístěný displej infotainmentu, který se stane dominantou samotného kokpitu, a nabídne širší možnosti konektivity. Van den Acker tvrdí, že interiéry nových Renaultů musejí být stejně atraktivní jako exteriéry.

Vůz bude postaven na modifikované platformě CMF-B. Stejné, jakou používá současný Nissan Micra. V nabídce konvenčních agregátů nebude chybět tříválcová nula-devítka TCe či nový agregát 1.3 TCe, který už aktuálně najdeme v modelech Scénic, Captur nebo Mercedesu třídy A. Zatím není jasné, zda budou zahrnuty i turbodiesely, které v malých vozech postupně ztrácejí smysl.

Vůbec poprvé se Clio podle Autoexpressu dočká mild-hybridní techniky pracující se 48voltovým okruhem. Důvodem je samozřejmě tlak na snížení emisí, volba na něj ale zřejmě padne i s ohledem na servisní jednoduchost a cenovou dostupnost. Značka vyloučila plug-in hybridní variantu, tedy alespoň pro blízkou budoucnost, i tak se však vůz stane nedílnou součástí elektrifikace Renaultu.

Do roku 2022 chce mít francouzská automobilka v nabídce osm elektrických a dvanáct hybridních modelů, na jejichž vývoj padlo 18 miliard eur. Zdroje budou využity také na rozvoj autonomních technologií.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud