Po měsících příprav je KTM X-Box GTX připraveno na startovní čáry. Dynamiku zajišťuje motor od Audi.
Výrobce KTM se na začátku letošního roku vytasil s ukázkou závodního speciálu kategorie GT2 SRO. Monopost GTX od rakouské firmy se nyní představil již v plné parádě a dělá si ambice na první příčky v celosvětových závodech. KTM bylo s modelem X-Bow dříve alternativou třeba k Arielu Atom či Caterhamu.
Po představení modelu pro závody kategorie GT4, který zaznamenal úspěchy, nyní přišel čas celou věc ještě o pořádný kus posunout. S vývojem vozu pomohla dlouholetá partnerská firma Reiter Engineering. Aerodynamicky perfektní závodní vůz obsahuje spoustu dílů z karbonu.
Z lehkého materiálu je jak samotný monokok, tak i panely karoserie. Díky tomu se podařilo udržet hmotnost na 1048 kg. K pohonu slouží pětiválcový motor od Audi, který můžete znát třeba z modeu TT RS. Zde je však naladěný na 530 koní, takže výsledek má lepší poměr hmotnosti k výkonu než Bugatti Veyron.
Motor je spárovaný s šestistupňovou sekvenční převodovkou Holinger. Řízení je oproti verzi GT4 elektrické, čímž se také uspořilo hodně hmotnosti. Vůz s ochranou klecí, karbon-kevlarovými sedadly Recaro a šestibodovými bezpečnostními pásy je již připravený na startovní čáry.
Pokud si ale budete chtít koupit jeden kousek pro řádění na okruhu ve vlastní režii, nikdo vám v tom bránit nebude. Vůz je jinak navržený i pro kategorii GT2 SRO GT. Pokud o něj máte zájem, připravte si v přepočtu 6.210.000 Kč.