Během světové premiéry prvního elektrického modelu Škoda jsme si povídali s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škoda Auto. Řeč byla hlavně o tom, jak přimět české zákazníky pro koupi elektromobilu. | Škoda Citigoe iV

Během světové premiéry prvního elektrického modelu Škoda jsme si povídali s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škoda Auto. Řeč byla hlavně o tom, jak přimět české zákazníky pro koupi elektromobilu. | Škoda Citigoe iV

V druhé polovině minulého týdne vstoupila i mladoboleslavská automobilka Škoda do elektrické éry. První rozhodně nebyla, vždyť hybridní, plug-in hybridní a elektrické vozy u nás už dlouhá léta prodává celá řada značek. | Škoda Citigoe iV

V druhé polovině minulého týdne vstoupila i mladoboleslavská automobilka Škoda do elektrické éry. První rozhodně nebyla, vždyť hybridní, plug-in hybridní a elektrické vozy u nás už dlouhá léta prodává celá řada značek. | Škoda Citigoe iV

Nyní se evropský autoprůmysl vzhledem k přísným emisním limitům nachází ve fázi, kdy se bez vozidel s částečně či plně elektrifikovaným pohonem neobejde. Všechno tohle můžete vnímat jako „hru“ o co největší snížení tabulkových flotilových emisí, kdy skutečné množství emisí, které unikne do ovzduší, bude ve výsledku vyšší. | Škoda Citigoe iV

Nyní se evropský autoprůmysl vzhledem k přísným emisním limitům nachází ve fázi, kdy se bez vozidel s částečně či plně elektrifikovaným pohonem neobejde. Všechno tohle můžete vnímat jako „hru“ o co největší snížení tabulkových flotilových emisí, kdy skutečné množství emisí, které unikne do ovzduší, bude ve výsledku vyšší. | Škoda Citigoe iV

Tohle je ale na jinou diskusi a myslím, že bychom se jednotného názoru stejně nedobrali. Pojďme tedy situaci přijmout takovou, jaká je a říci si něco o plánech Škodovky. | Škoda Citigoe iV

Tohle je ale na jinou diskusi a myslím, že bychom se jednotného názoru stejně nedobrali. Pojďme tedy situaci přijmout takovou, jaká je a říci si něco o plánech Škodovky. | Škoda Citigoe iV

Ta minulý čtvrtek světu oficiálně představila dva první elektrifikované modely. Jejich technika není překvapivá, nás ale spíše zajímaly plány, jaké s nimi Škodovka má. Proto jsem si v Bratislavě povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škody Auto, a dozvěděl se mnoho zajímavých informací. | Škoda Citigoe iV

Ta minulý čtvrtek světu oficiálně představila dva první elektrifikované modely. Jejich technika není překvapivá, nás ale spíše zajímaly plány, jaké s nimi Škodovka má. Proto jsem si v Bratislavě povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škody Auto, a dozvěděl se mnoho zajímavých informací. | Škoda Citigoe iV

 „Technika, kterou naše elektrifikované vozy nesou, se postupně vyvíjela a musela takříkajíc dozrát. Bylo také potřeba připravit rámcové podmínky pro rozvoj infrastruktury a v neposlední řadě jsme chtěli nejenom odvést dobrou práci, ale práci, která v sobě bude mít přidanou hodnotu,“  otevírá diskusi Vlček.  | Škoda Citigoe iV

„Technika, kterou naše elektrifikované vozy nesou, se postupně vyvíjela a musela takříkajíc dozrát. Bylo také potřeba připravit rámcové podmínky pro rozvoj infrastruktury a v neposlední řadě jsme chtěli nejenom odvést dobrou práci, ale práci, která v sobě bude mít přidanou hodnotu,“ otevírá diskusi Vlček.  | Škoda Citigoe iV

 „Jako výrobci žádáme, apelujeme a motivujeme energetické koncerny, aby se problematice elektromobility věnovaly a podpořily rozvoj dobíjecí infrastruktury. Apelujeme i na vládu, aby proces rozvoje infrastruktury podpořila. Z evropských fondů jsou k dispozici prostředky, realizace ale není příliš rychlá. Zhruba ale odpovídá trendu, který je v Evropě,“  reaguje Vlček

„Jako výrobci žádáme, apelujeme a motivujeme energetické koncerny, aby se problematice elektromobility věnovaly a podpořily rozvoj dobíjecí infrastruktury. Apelujeme i na vládu, aby proces rozvoje infrastruktury podpořila. Z evropských fondů jsou k dispozici prostředky, realizace ale není příliš rychlá. Zhruba ale odpovídá trendu, který je v Evropě,“ reaguje Vlček

Již nyní podle Vlčka existují cílové skupiny zákazníků, které mají o elektromobily velký zájem. Jde například o firmy, které působí v určitém rádiusu, dále privátní klienty, kteří mají určitou afinitu k životnímu prostředí, klienty žijící ve větších městech, kde se k provozu elektromobilů vztahují určité výhody, a v neposlední řadě i státní instituce.  | Škoda Citigoe iV

Již nyní podle Vlčka existují cílové skupiny zákazníků, které mají o elektromobily velký zájem. Jde například o firmy, které působí v určitém rádiusu, dále privátní klienty, kteří mají určitou afinitu k životnímu prostředí, klienty žijící ve větších městech, kde se k provozu elektromobilů vztahují určité výhody, a v neposlední řadě i státní instituce.  | Škoda Citigoe iV

Škoda chce v příštím roce v Česku prodat 2500 elektromobilů, což je z pohledu trhu docela ambiciózní plán. Za loňský rok totiž u nás bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 618 elektrických vozidel (z toho 308 vozů VW). Je to ohromný skok, Škoda si však podle Vlčka na výsledek vzhledem k pozitivní zpětné vazbě věří. | Škoda Citigoe iV

Škoda chce v příštím roce v Česku prodat 2500 elektromobilů, což je z pohledu trhu docela ambiciózní plán. Za loňský rok totiž u nás bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 618 elektrických vozidel (z toho 308 vozů VW). Je to ohromný skok, Škoda si však podle Vlčka na výsledek vzhledem k pozitivní zpětné vazbě věří. | Škoda Citigoe iV

Jedním z rozhodujících faktorů, zda sáhnout po elektrické Škodě, nebo ne, bude cena. Tu značka během premiéry v Bratislavě neprozradila a podle Vlčka si budeme muset počkat až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde Škoda odhalí nabídku pro elektrické Citigo i Superb iV. | Škoda Citigoe iV

Jedním z rozhodujících faktorů, zda sáhnout po elektrické Škodě, nebo ne, bude cena. Tu značka během premiéry v Bratislavě neprozradila a podle Vlčka si budeme muset počkat až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde Škoda odhalí nabídku pro elektrické Citigo i Superb iV. | Škoda Citigoe iV

Menší z modelů však bude podle dřívějších odhadů stát méně než půl milionu korun. Jak víme již dřívějška,  se státními dotacemi při pořizování takových aut zatím počítat nelze , logicky mě tedy zajímalo, jak prodej podpoří samotná Škoda. | Škoda Citigoe iV

Menší z modelů však bude podle dřívějších odhadů stát méně než půl milionu korun. Jak víme již dřívějška, se státními dotacemi při pořizování takových aut zatím počítat nelze, logicky mě tedy zajímalo, jak prodej podpoří samotná Škoda. | Škoda Citigoe iV

 „Prodej budeme podporovat službami. Prodej elektrického auta v podání Škody není jen samotný prodejní proces, ale také součinnost s klienty. Poskytneme takzvaný home check, kdy se zaměříme na možnosti dobíjení automobilů přímo v místě, kde klient žije, případně v sídle firmy,"  říká Vlček | Škoda Citigoe iV

„Prodej budeme podporovat službami. Prodej elektrického auta v podání Škody není jen samotný prodejní proces, ale také součinnost s klienty. Poskytneme takzvaný home check, kdy se zaměříme na možnosti dobíjení automobilů přímo v místě, kde klient žije, případně v sídle firmy," říká Vlček | Škoda Citigoe iV

 „Nabídneme možnost instalace wallboxu, pomůžeme i s realizací projektu týkajícího se úpravy elektrické sítě objektu, bude-li potřeba. Tyto balíčky budou nabízet všichni prodejci Škoda v České republice, do konce letošního roku budou navíc všichni partneři připraveni na prodej i servis elektromobilů,“  doplnil šéf Škodovky.  | Škoda Citigoe iV

„Nabídneme možnost instalace wallboxu, pomůžeme i s realizací projektu týkajícího se úpravy elektrické sítě objektu, bude-li potřeba. Tyto balíčky budou nabízet všichni prodejci Škoda v České republice, do konce letošního roku budou navíc všichni partneři připraveni na prodej i servis elektromobilů,“ doplnil šéf Škodovky.  | Škoda Citigoe iV

Velkou roli má hrát také konektivita. V mobilní aplikaci Škoda Connect už údajně neuvidíme pouze dojezd na zbylou energii, počet ujetých kilometrů a spotřebu. Bude možné si i najít a rezervovat nabíjecí stanici na určitý čas a zaplatit prostřednictvím karty eCharge s mezinárodním přesahem,  o níž jsme psali již dříve , a která zapadne do ekosystému s příchodem Citigoe iV na trh.

Velkou roli má hrát také konektivita. V mobilní aplikaci Škoda Connect už údajně neuvidíme pouze dojezd na zbylou energii, počet ujetých kilometrů a spotřebu. Bude možné si i najít a rezervovat nabíjecí stanici na určitý čas a zaplatit prostřednictvím karty eCharge s mezinárodním přesahem, o níž jsme psali již dříve, a která zapadne do ekosystému s příchodem Citigoe iV na trh.

Spalovací verze Škody Citigo již v současnosti nelze objednat. Podle Luboše Vlčka není rozhodnuto, jak dlouho elektrické Citigo zůstane na trhu, potvrdil však, že pro roky 2020 a 2021 s ním automobilka počítá. | Škoda Citigoe iV a Škoda Superb iV

Spalovací verze Škody Citigo již v současnosti nelze objednat. Podle Luboše Vlčka není rozhodnuto, jak dlouho elektrické Citigo zůstane na trhu, potvrdil však, že pro roky 2020 a 2021 s ním automobilka počítá. | Škoda Citigoe iV a Škoda Superb iV

Nebude okamžitě nahrazeno  prvním elektromobilem na platformě MEB , který dorazí v příštím roce. Oba elektrické vozy budou po určitý čas prodávány současně. Má-li mít Škoda do roku 2022 deset elektrifikovaných modelů, lze brzy očekávat další novinky, o kterých se ještě nemluví. Ale o tom až jindy. | Škoda Citigoe iV

Nebude okamžitě nahrazeno prvním elektromobilem na platformě MEB, který dorazí v příštím roce. Oba elektrické vozy budou po určitý čas prodávány současně. Má-li mít Škoda do roku 2022 deset elektrifikovaných modelů, lze brzy očekávat další novinky, o kterých se ještě nemluví. Ale o tom až jindy. | Škoda Citigoe iV

 | Škoda Citigoe iV a Škoda Superb iV

 | Škoda Citigoe iV a Škoda Superb iV

V druhé polovině minulého týdne vstoupila i mladoboleslavská automobilka Škoda do elektrické éry. První rozhodně nebyla, vždyť hybridní, plug-in hybridní a elektrické vozy u nás už dlouhá léta prodává celá řada značek. | Škoda Citigoe iV
Nyní se evropský autoprůmysl vzhledem k přísným emisním limitům nachází ve fázi, kdy se bez vozidel s částečně či plně elektrifikovaným pohonem neobejde. Všechno tohle můžete vnímat jako „hru“ o co největší snížení tabulkových flotilových emisí, kdy skutečné množství emisí, které unikne do ovzduší, bude ve výsledku vyšší. | Škoda Citigoe iV
Tohle je ale na jinou diskusi a myslím, že bychom se jednotného názoru stejně nedobrali. Pojďme tedy situaci přijmout takovou, jaká je a říci si něco o plánech Škodovky. | Škoda Citigoe iV
Ta minulý čtvrtek světu oficiálně představila dva první elektrifikované modely. Jejich technika není překvapivá, nás ale spíše zajímaly plány, jaké s nimi Škodovka má. Proto jsem si v Bratislavě povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škody Auto, a dozvěděl se mnoho zajímavých informací. | Škoda Citigoe iV
17
Fotogalerie

Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

Během světové premiéry prvního elektrického modelu Škoda jsme si povídali s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škoda Auto. Řeč byla hlavně o tom, jak přimět české zákazníky pro koupi elektromobilu.

V druhé polovině minulého týdne vstoupila i mladoboleslavská automobilka Škoda do elektrické éry. První rozhodně nebyla, vždyť hybridní, plug-in hybridní a elektrické vozy u nás už dlouhá léta prodává celá řada značek. Ale dlužno dodat, že z hlediska pořizovacích a provozních nákladů dávají v dnešní době smysl zejména vozy hybridní, a sice jako alternativa k nafťákům.

Nyní se evropský autoprůmysl vzhledem k přísným emisním limitům nachází ve fázi, kdy se bez vozidel s částečně či plně elektrifikovaným pohonem neobejde. Všechno tohle můžete vnímat jako „hru“ o co největší snížení tabulkových flotilových emisí, kdy skutečné množství emisí, které unikne do ovzduší, bude ve výsledku vyšší. Tohle je ale na jinou diskusi a myslím, že bychom se jednotného názoru stejně nedobrali. Pojďme tedy situaci přijmout takovou, jaká je a říci si něco o plánech Škodovky.

Ta minulý čtvrtek světu oficiálně představila dva první elektrifikované modely. Technika elektrického Citigo, které má z hlediska administračních systémů webů komplikovaný název (Citigoe – horní index do titulku nedáme, ani kdybychom se stavěli na hlavu), ani plug-in hybridního Superbu není překvapivá, mě osobně ale spíše zajímaly plány, jaké s nimi Škodovka má. Proto jsem si v Bratislavě povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škody Auto, a dozvěděl se mnoho zajímavých informací.

Technika nejdříve musela dozrát

Podle Luboše Vlčka byl rok 2020 (začátkem roku budou oba vozy uvedeny na trh) vybrán záměrně. „Technika, kterou naše elektrifikované vozy nesou, se postupně vyvíjela a musela takříkajíc dozrát. Bylo také potřeba připravit rámcové podmínky pro rozvoj infrastruktury a v neposlední řadě jsme chtěli nejenom odvést dobrou práci, ale práci, která v sobě bude mít přidanou hodnotu,“ otevírá diskusi Vlček.

Rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic je jedním z hlavních témat týkajících se elektrických vozů, aby byly vnímány jako plnohodnotné automobily, které dojezdem na jedno nabití neomezují své majitele. „Jako výrobci žádáme, apelujeme a motivujeme energetické koncerny, aby se problematice elektromobility věnovaly a podpořily rozvoj dobíjecí infrastruktury. Apelujeme i na vládu, aby proces rozvoje infrastruktury podpořila. Z evropských fondů jsou k dispozici prostředky, realizace ale není příliš rychlá. Zhruba ale odpovídá trendu, který je v Evropě,“ reaguje Vlček a dodává, že je potřeba myslet také na to, že se elektromobily budou dobíjet také doma, ve firmách, nejedou 24 hodin v kuse a mají i své klidové momenty.

Již nyní podle Vlčka existují cílové skupiny zákazníků, které mají o elektromobily velký zájem. Zmínil přitom projekt ePilot, o kterém jsme již dříve informovali. Jde například o firmy, které působí v určitém rádiusu, dále privátní klienty, kteří mají určitou afinitu k životnímu prostředí, klienty žijící ve větších městech, kde se k provozu elektromobilů vztahují určité výhody, a v neposlední řadě i státní instituce. I státy se totiž zavázaly, že v rámci emisních norem do vozových parků zařadí elektromobily. O zákazníky tedy, zdá se, nebude nouze.

Škoda chce v příštím roce v Česku prodat 2500 elektromobilů, což je z pohledu trhu docela ambiciózní plán. Za loňský rok totiž u nás bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 618 elektrických vozidel (z toho 308 vozů VW). Je to ohromný skok, Škoda si však podle Vlčka na výsledek vzhledem k pozitivní zpětné vazbě věří.

Prodejní proces bude v podání Škodovky hlubší

Jedním z rozhodujících faktorů, zda sáhnout po elektrické Škodě, nebo ne, bude cena. Tu značka během premiéry v Bratislavě neprozradila a podle Vlčka si budeme muset počkat až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde Škoda odhalí nabídku pro elektrické Citigo i Superb iV. Menší z modelů však bude podle dřívějších odhadů stát méně než půl milionu korun. Jak víme již dřívějška, se státními dotacemi při pořizování takových aut zatím počítat nelze, logicky mě tedy zajímalo, jak prodej podpoří samotná Škoda.

„Prodej budeme podporovat službami. Prodej elektrického auta v podání Škody není jen samotný prodejní proces, ale také součinnost s klienty. Poskytneme takzvaný home check, kdy se zaměříme na možnosti dobíjení automobilů přímo v místě, kde klient žije, případně v sídle firmy. Nabídneme možnost instalace wallboxu, pomůžeme i s realizací projektu týkajícího se úpravy elektrické sítě objektu, bude-li potřeba. Tyto balíčky budou nabízet všichni prodejci Škoda v České republice, do konce letošního roku budou navíc všichni partneři připraveni na prodej i servis elektromobilů,“ prozradil Vlček.

Velkou roli má hrát také konektivita. Škoda podle Vlčka v posledních dnech zdokonalila mobilní aplikaci Škoda Connect a údajně neuvidíme pouze dojezd automobilu na zbylou energii, počet ujetých kilometrů a spotřebu. Bude možné si i najít a rezervovat nabíjecí stanici na určitý čas a zaplatit prostřednictvím karty eCharge s mezinárodním přesahem, o níž jsme psali již dříve, a která zapadne do ekosystému s příchodem Citigoe iV na trh.

Spalovací verze Škody Citigo již v současnosti nelze objednat. Podle Luboše Vlčka není rozhodnuto, jak dlouho zůstane na trhu elektrické Citigo, potvrdil však, že pro roky 2020 a 2021 s ním automobilka počítá. Nebude tedy nahrazeno prvním elektromobilem na platformě MEB, který dorazí v příštím roce. Oba elektrické vozy budou po určitý čas prodávány současně. Má-li mít Škoda do roku 2022 deset elektrifikovaných modelů, lze brzy očekávat další novinky, o kterých se ještě nemluví. Ale o tom až jindy.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud