Legendární konstruktér se v Ženevě rozpovídal o svém neméně legendárním modelu F1 a jeho možném nástupci.
Gordon Murray, geniální inženýr stojící za ikonickým McLarenem F1, se už dříve podělil o plány nového, lehkého a dostupného sporťáku, který by využíval jeho patentovanou platformu iStream. Přestože bychom si ale na sporťák od Murraye měli ještě nějakou tu chvíli počkat, pod jeho nově založenou značkou IGM má prý vzniknout i právoplatný nástupce zmíněného supersportu F1.
Murray totiž o nástupci McLarenu F1 opravdu přemýšlí a magazínu Road & Track poskytl na autosalonu v Ženevě svůj pohled na věc.
„Opravdu si myslím, že se dosud nikomu nepodařilo postavit další McLaren F1. Hlavně taky proto, že ztělesňoval tak přímočarou myšlenku auta zaměřeného na řidiče, s nízkou hmotností, zvukem dvanáctiválce, přesnou odezvou z řízení… a smyslem pro technický detail,“ zmínil Murray.
„Nepovažuji to za kritiku, ale pokud máte sérii 700 LaFerrari, tento přístup si jednoduše nemůžete dovolit. Musíte používat produkční díly. Podle mě je tedy na čase, aby konečně vznikl další McLaren F1,“ dodal.
A kdo jiný by měl postavit opravdového nástupce F1 než samotný autor originálu? S narůstajícím zaměřením na elektrifikaci, a tedy problémy s udržováním hmotnosti na minimu, si Murray myslí, že nyní je poslední možná šance takové auto postavit.
Konstruktér již také naznačil možnou techniku nástupce F1. Novinka by měla rovněž používat atmosféricky plněný dvanáctiválec spojený s manuální převodovkou – dodavatele ústrojí však Murray zatím neuvedl. Jako základ by poté využil karbonového monokoku a samozřejmě by došlo na centrální pozici řidiče v kabině stejně jako u F1.
O hmotnosti má Murray také rozhodnuto: „Přijde mi neuvěřitelné, že u dnešních superaut je hmotnost okolo 1500 kg vyzdvihována. Nástupce F1 bych viděl pod hodnotou 1000 kg.“ To je samozřejmě ještě nižší hmotnost než v případě originálního F1. Uvidíme tedy, zda se podaří s přihlédnutím na současné bezpečnostní normy moderních aut tuto hodnotu dodržet.
Stále přitom mluvíme o myšlenkách. Murray neuvedl, kdy bychom měli nové F1 čekat, ani jak rozsáhlou produkci si představuje (původního F1 vzniklo 106 kusů). V každém případě je ale myšlenka old-school supersportu s V12, manuálem, bez přeplňování a zbytečné elektroniky zatraceně lákavá.