V Česku je zatím jen jedna stanice k plnění vodíku. Můžete k ní ale jezdit dvěma různými vozy.
Vodíkový automobil Hyundai Nexo jsme si už jako novináři v Česku nejednou vyzkoušeli. Nejdříve se s ním kolegové ze Světa motorů a Auto.cz svezli z Bruselu až do Prahy a nám se pak poštěstilo si ho vyzkoušet během klasické novinářské zápůjčky, kdy jsme vodík plnili v neratovické stanici, ovšem pouze polovičním tlakem a tudíž na polovinu dojezdu. Na oficiální uvedení na trh si ale Nexo, představené na CES v Las Vegas v roce 2018, muselo počkat až do teď.
Aktuální uvedení modelu na český trh není náhoda, dochází k němu po otevření první veřejné vodíkové plnicí stanice v Ostravě. Hyundai nacenil Nexo na 1.899.990 Kč. Za tuto cenu dostanete luxusně vybavené SUV s elektromotorem o výkonu 120 kW, který vždy pohání přední kola. Bezpečnostní nádrže na vodík dokáží pracovat s tlakem až 700 barů a má objem 156,6 litrů, tedy pojme 6,3 kg vodíku.
Díky tomu dokáže vůz najet po jednom plnění 666 kilometrů dle normy WLTP. Druhý oficiálně prodávaný vůz s tímto pohonem na českém trhu je Toyota Mirai, která zvládne na jedno plnění ujet vzdálenost 650 km a stojí 1.700.000 Kč ve výbavě Comfort, respektive 1.800.000 Kč v luxusnější výbavě Executive. Hodí se dodat, že vodíková stanice zavedla jednotnou cenu za plnění 2500 Kč, respektive 100 eur.
Za 1.899.990 Kč budete mít u Hyundaie Nexo výbavu Style, která zahrnuje 17palcová kola, vyhřívání předních sedadel, digitální přístrojový štít Supervision s úhlopříčkou 10,25 palce, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektricky ovládané páté dveře nebo integrovanou navigaci ve 12,3palcové obrazovce.
Komu by to bylo málo, může sáhnout ještě po Premium za 1.999.990 Kč, kdy navíc dostane ještě panoramatické střešní okno, 19palcová kola, prémiový audiosystém Krell, odvětrávání předních a vyhřívání zadních sedadel, kamerové snímání slepých úhlů či parkovací kameru s rozhledem okolo celého vozu.