Kopřivnická automobilka Tatra navázala spolupráci s výrobcem H. Cegielski Poznaň. Specialisté obou firem pak stvořili vojenské obrněné vozidlo.
Premiéru na polském veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO má za sebou česko-polský projekt speciálního obrněného vozu Husar.
Experti společnosti Tatra Defence Vehicle společně se specialisty polské státní zbrojovky H.Cegielski Poznaň zkonstruovali automobil, který by mohli využívat vojáci a bezpečnostní síly v řadě zemí.
Například může sloužit pro průzkumné a speciální jednotky, lze využívat jako velitelské, spojovací nebo jako nosič různých zbraňových systémů, od protitankových po například protiletadlové. Také jej lze použít pro policii, bezpečnostní služby a podobně, neboť disponuje balistickou i protiminovou ochranou podvozku Tatra.
Vozidlo vystavené na MSPO bylo vybaveno dálkově ovládanou věží Gladius 12 od slovenské firmy EVPÚ, může však být opatřeno jakýmkoliv obdobnými systémy s kulomety ráží 7,62 nebo 12,7 mm či granátomety 40 mm.
Délka vozu je 5 600 mm, šířka 2 550 mm a výška 2 700 mm. Maximální bojová hmotnost činí 15 000 kg. Posádka základní verze vystavené v Kielcích obsahuje šest osob, včetně velitele a řidiče.
Pohon zajišťuje motor Cummins, typ ISB, 6,7 l, což je řadový kapalinou chlazený šestiválec s maximálním výkonem 210 kW při 2 500 otáčkách za minutu.
Základem vozu je podvozek Tatra 4x4, kabina a vnitřní vybavení jsou dílem polských odborníků.
Na základní sadu fotografií vozidla se podívejte zde: