Pokud vás to zajímá, značka Nissan na domácím trhu představila modernizované provedení svého kompaktního MPV Cube.
Těžko hledat automobil s podobně přiléhavým jménem, jakým disponuje Nissan Cube (kostka). Vůz jednoznačně odkazuje na tzv. „kei cars“, jež ovládají japonské silnice od padesátých let, takže vyniká prostornou, takřka krychlovou karoserii s koly v rozích. Ve skutečnosti ale Nissan Cube mezi daňově i jinak zvýhodněné kei cars nepatří, protože má poněkud větší motor.
Za povšimnutí stojí tvarování zadního okna
Ačkoli to Nissan s typem Cube zkouší i na vybraných exportních trzích, skutečným úspěchem je pouze jeho působení na trhu domácím. Vyrábí se nyní již ve své třetí generaci, která vyniká třeba asymetricky navrženým zadním oknem a v současnosti přichází s modernizací pro nadcházející modelový rok.
Předností je prostorný interiér
Mezi nejdůležitější změny patří vylepšená pohonná jednotka v podobě zážehového čtyřválce s objemem 1,5 l, který dosahuje výkonu 111 koní (82 kW) a nově se dočkal také zástavby soustavy start/stop. V kombinaci se standardním pohonem předních kol dosahuje v rámci japonské normy JC08 průměrné spotřeby 5,3 l/100 km a Nissan slibuje plynulejší rozjezdy.
Standardní Nissan Cube, komfortní Axis a sportovní Rider
Za příplatek se dodává pohon všech kol. V rámci modifikací pro modelový rok 2013 Nissan Cube disponuje novou paletou odstínů lakování a rozšířenou základní výbavou všech verzí. Novinkou se stává zavedení komfortně střižené verze Axis a sportovně laděné varianty Rider.