Někteří lidé by vám řekli, že nic nevoní lépe než interiér zbrusu nového auta. Jak to ale vypadá, určitá část řidičů v Číně tento pohled na věc nesdílí.
Problémy, které nyní řeší Ford na čínském trhu, působí docela úsměvně. Ačkoliv by velký počet lidí označil vůni interiéru nového auta za příjemnou, mezi čínskými motoristy se podle nejnovějších studií nachází určité procento lidí, kterým toto osobité aroma prý doslova vadí. A to samozřejmě vadí i Fordu, který chce zákazníkům dopřát jen to nejlepší pod nos.
Dle průzkumu společnosti J.D. Power v Číně je prý zápach nového auta jedním z největších problémů na trhu nových vozidel. Z každé stovky respondentů popsalo vůni, respektive zápach nového vozu jako nepříjemný přibližně 16 lidí. Co se může zdát jako malý počet, je ale v kontextu rozsáhlého trhu Číny vážnou nepříjemností pro automobilky.
Podle studie si na tento problém dokonce stěžuje dvakrát více lidí než na přílišnou spotřebu paliva ve svých autech. Není tedy divu, že patentové oddělení Fordu nyní jede na plné obrátky, aby Číňanům zajistilo nová vozidla, která nebudou „smrdět“.
Aroma uvnitř nových vozů je nejčastěji tvořeno mixem odérů, které vypouštějí kožená a látková polstrování, nové plastové díly a chemikálie používané při montáži dílů interiéru. Americká automobilka tak již dokonce podala v USA žádost o patent na speciální proces odstraňování zápachů z interiérů vozidel.
Nečekejte ovšem kdovíjak technologicky úžasný postup. Ford chce tyto v Číně nežádoucí pachy odstraňovat vyhříváním vozů na slunci, s puštěnými větráky topení a otevřenými okny, dokud nebude všechen zápach nových částí interiéru perfektně vyvětrán. Může se to zdát jako šílenost, ale výzkumnici Fordu mají jiný názor.
„Zatímco v americké kultuře je vůně nového auta oblíbená, naši čínští zákazníci ji nemají v lásce. Náš patent je výsledkem několika let výzkumu a je pouze jedním z nápadů, které v budoucnu zvažujeme využívat,“ okomentovala problém specialistka Fordu na materiály Debbie Mielewski.