Honba za titulem nejrychlejšího auta planety i nadále pokračuje. Po hašteření automobilek  Koenigsegg  a  Bugatti  se nyní do hry vložila americká značka SSC (Shelby Supercars) se svým modelem Tuatara. Supersport ze Severní Ameriky pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,9 litru o celkovém výkonu 1305 kW (1775 koní). Zdroj: SSC

Honba za titulem nejrychlejšího auta planety i nadále pokračuje. Po hašteření automobilek Koenigsegg a Bugatti se nyní do hry vložila americká značka SSC (Shelby Supercars) se svým modelem Tuatara. Supersport ze Severní Ameriky pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,9 litru o celkovém výkonu 1305 kW (1775 koní). | Zdroj: SSC

Na americké silnici State Route 160 se za volant vozu posadil automobilový závodník Oliver Webb a začaly se dít neuvěřitelné věci. Současný rychlostní rekord držela automobilka Koenigsegg s modelem  Agera RS , který dosáhl ze dvou jízd v opačném směru průměrné rychlosti 447,19 km/h na stejné silnici. Zdroj: SSC

Na americké silnici State Route 160 se za volant vozu posadil automobilový závodník Oliver Webb a začaly se dít neuvěřitelné věci. Současný rychlostní rekord držela automobilka Koenigsegg s modelem Agera RS, který dosáhl ze dvou jízd v opačném směru průměrné rychlosti 447,19 km/h na stejné silnici. | Zdroj: SSC

Pro Tuataru a Webba to však byla snadná meta k překonání. Ve stejné disciplíně vůz dosáhl rychlosti 508,73 km/h. Jde tedy o první sériově vyráběné auto, které dokázalo pokořit metu 500 km/h, což bylo donedávna ještě nemyslitelné. Rekordy tím ale nekončí. Zdroj: SSC

Pro Tuataru a Webba to však byla snadná meta k překonání. Ve stejné disciplíně vůz dosáhl rychlosti 508,73 km/h. Jde tedy o první sériově vyráběné auto, které dokázalo pokořit metu 500 km/h, což bylo donedávna ještě nemyslitelné. Rekordy tím ale nekončí. | Zdroj: SSC

Zatímco v první jízdě dosáhl vůz rychlosti 484,53 km/h (což na rekord už stačilo), ve druhé to bylo 532,93 km/h. Tuatara tedy dosáhla nejvyšší rychlosti, jaké kdy bylo na veřejné komunikaci dosaženo. Rekordy však byly poraženy rovnou tři. Tuatara excelovala i v kategorii na letmou míli (503,92 km/h) a letmém kilometru (517,16 km/h). Zdroj: SSC

Zatímco v první jízdě dosáhl vůz rychlosti 484,53 km/h (což na rekord už stačilo), ve druhé to bylo 532,93 km/h. Tuatara tedy dosáhla nejvyšší rychlosti, jaké kdy bylo na veřejné komunikaci dosaženo. Rekordy však byly poraženy rovnou tři. Tuatara excelovala i v kategorii na letmou míli (503,92 km/h) a letmém kilometru (517,16 km/h). | Zdroj: SSC

Původním cílem automobilky bylo překonat hranici 300 mil za hodinu (483,6 km/h). To se nakonec ukázalo jako hračka. SSC Tuatara vznikne jen sto kusů a každý z nich bude stát necelých 40 milionů korun. Zraky rekordmanů se ale nyní obracejí směrem k Hennessey. Nový  hypersport Venom F5  má šanci svému krajanovi korunu srazit. Zdroj: SSC

Původním cílem automobilky bylo překonat hranici 300 mil za hodinu (483,6 km/h). To se nakonec ukázalo jako hračka. SSC Tuatara vznikne jen sto kusů a každý z nich bude stát necelých 40 milionů korun. Zraky rekordmanů se ale nyní obracejí směrem k Hennessey. Nový hypersport Venom F5 má šanci svému krajanovi korunu srazit. | Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

 Zdroj: SSC

| Zdroj: SSC

Na americké silnici State Route 160 se za volant vozu posadil automobilový závodník Oliver Webb a začaly se dít neuvěřitelné věci. Současný rychlostní rekord držela automobilka Koenigsegg s modelem  Agera RS , který dosáhl ze dvou jízd v opačném směru průměrné rychlosti 447,19 km/h na stejné silnici. Zdroj: SSC
Pro Tuataru a Webba to však byla snadná meta k překonání. Ve stejné disciplíně vůz dosáhl rychlosti 508,73 km/h. Jde tedy o první sériově vyráběné auto, které dokázalo pokořit metu 500 km/h, což bylo donedávna ještě nemyslitelné. Rekordy tím ale nekončí. Zdroj: SSC
Zatímco v první jízdě dosáhl vůz rychlosti 484,53 km/h (což na rekord už stačilo), ve druhé to bylo 532,93 km/h. Tuatara tedy dosáhla nejvyšší rychlosti, jaké kdy bylo na veřejné komunikaci dosaženo. Rekordy však byly poraženy rovnou tři. Tuatara excelovala i v kategorii na letmou míli (503,92 km/h) a letmém kilometru (517,16 km/h). Zdroj: SSC
Původním cílem automobilky bylo překonat hranici 300 mil za hodinu (483,6 km/h). To se nakonec ukázalo jako hračka. SSC Tuatara vznikne jen sto kusů a každý z nich bude stát necelých 40 milionů korun. Zraky rekordmanů se ale nyní obracejí směrem k Hennessey. Nový  hypersport Venom F5  má šanci svému krajanovi korunu srazit. Zdroj: SSC
46
Fotogalerie

SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

Americký hypersport srazil korunu evropským frajerům. Rekordy padly hned tři. Jde také o první sériově vyráběné auto, které překonalo metu 500 km/h.

Honba za titulem nejrychlejšího auta planety i nadále pokračuje. Po hašteření automobilek Koenigsegg a Bugatti se nyní do hry vložila americká značka SSC (Shelby Supercars) se svým modelem Tuatara. Supersport ze Severní Ameriky pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,9 litru o celkovém výkonu 1305 kW (1775 koní).

Na americké silnici State Route 160 se za volant vozu posadil automobilový závodník Oliver Webb a začaly se dít neuvěřitelné věci. Současný rychlostní rekord držela automobilka Koenigsegg s modelem Agera RS, který dosáhl ze dvou jízd v opačném směru průměrné rychlosti 447,19 km/h na stejné silnici.

Pro Tuataru a Webba to však byla snadná meta k překonání. Ve stejné disciplíně vůz dosáhl rychlosti 508,73 km/h. Jde tedy o první sériově vyráběné auto, které dokázalo pokořit metu 500 km/h, což bylo donedávna ještě nemyslitelné. Rekordy tím ale nekončí.

Zatímco v první jízdě dosáhl vůz rychlosti 484,53 km/h (což na rekord už stačilo), ve druhé to bylo 532,93 km/h. Tuatara tedy dosáhla nejvyšší rychlosti, jaké kdy bylo na veřejné komunikaci dosaženo. Rekordy však byly poraženy rovnou tři. Tuatara excelovala i v kategorii na letmou míli (503,92 km/h) a letmém kilometru (517,16 km/h). Tisková zpráva se však nezmiňuje o zápisu do knihy rekordů.

Původním cílem automobilky bylo překonat hranici 300 mil za hodinu (483,6 km/h). To se nakonec ukázalo jako hračka. SSC Tuatara vznikne jen sto kusů a každý z nich bude stát necelých 40 milionů korun. Zraky fandů se ale nyní obracejí směrem k Hennessey. Nový hypersport Venom F5 má šanci svému krajanovi korunu srazit.

Doporučujeme

Články odjinud