Na Australských silnicích se objevily interaktivní billboardy, které dokážou rozpoznat projíždějící automobil a podle toho zobrazit určité reklamní sdělení. Jak taková věc může vypadat v praxi, to celkem dobře demonstruje Lexus, který tento systém používá pro propagaci nového crossoveru NX.
V momentě, kdy projíždí kolem některý z přímých konkurentů, například Range Rover Evoque, se objeví zpráva „Hej bílý Evoque, nikdy není pozdě přejít na druhou stranu“. Na řidiče Audi čeká podobné sdělení (hej Audi, je čas přejít na druhou stranu), u Mercedesů zase billboard hlásá, že se „nebesa otevřela. Toto je nový Lexus NX“.
Systém pracuje s kamerami, které jsou umístěné zhruba 300 metrů před billboardem. Ty monitorují projíždějící automobily, kdy dokážou rozpoznat značku auta, konkrétní model i jeho barvu. Lidi sedící v autě kamery údajně nesnímají. Dohromady systém pracuje s osmdesáti různými zprávami.
Stejný systém použila před časem na australských silnicích také automobilka Porsche, která ovšem cílila přímo na vlastní řidiče. Když daným úsekem projíždělo Porsche, objevila se na billboardu hláška o tom, jak „snadné je rozpoznat Porsche v davu“.
Není těžké si představit, jak by takový systém fungoval na českých silnicích. Speciálně automobilka Hyundai by pro něj jistě našla využití. Ostatně v minulosti už k popíchnutí Škody použila klasické billboardy.