Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací Mustangu o takzvanou „zlatou střední cestu“. Mezi základním čtyřválcem a výkonným osmiválcem je totiž výkonnostní díra.
Jelikož si současný Mustang s šestiválcem už nekoupíte, museli jste se doteď spokojit buď s přeplňovaným 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 213 kW (290 koní), nebo plnohodnotným atmosférickým osmiválcem o objemu pěti litrů a výkonu 331 kW (450 koní). To by se ovšem mělo podle uniklých dokumentů Fordu za chvíli změnit. Výkonovou propast mezi motorizacemi se automobilka zřejmě pokusí zaplnit.
Server Hagerty si totiž v nových dokumentech pro americký silniční úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) všiml u Mustangu pro modelový rok 2020 dvou verzí zmíněného čtyřválce. Ačkoliv tedy musíme brát v potaz jinak naladěné motorizace pro americký trh, druhá verze motoru by nasvědčovala o cosi výkonnější možnosti, která by rozdíl mezi čtyřválcem a osmiválcem vyplnila.
Šestiválce pod kapotou Mustangu se tedy nedočkáme, jakési „zlaté střední cesty“ ovšem možná ano. Ostatně tyto plány by Fordu pomohly konkurovat Chevroletu Camaro, který je nyní v zámoří nabízen s 3,6litrovým šestiválcem o síle 246 kW (335 koní). Alespoň po stránce výkonu tak nejspíš Mustang vytáhne proti odvěkému rivalovi.
Zatím se mluví o možném naladění čtyřválce EcoBoost až na 257 kW (350 koní), což by nemusel být zrovna problém, jelikož stejný výkon už 2,3litrový motor nabídl v ostrém hatchbacku Focus RS. V kolonce dokumentů pro NHTSA je nicméně u další varianty EcoBoostu zatím uvedeno jen „TBD“ (to be decided). O přesné hodnotě výkonu se tak teprve rozhodne.
Novinky u Mustangu již možná také naznačil samotný Ford. Mluvčí automobilky se totiž nechal slyšet, že zvyšování reputace Mustangu je nekončící proces a zajímavých novinek se máme dočkat už na jaře.