Pod kapotu ostrého Clia se konečně dostala manuální převodovka. Zvýšil se i výkon a snížila hmotnost. Snad se bude i prodávat.
Nejnovější generace Renaultu Clio R.S. je oproti předchůdci zásadně odlišná. Kromě změny z atmosférického motoru na přeplňovaný disponuje výhradně dvouspojkovou automatickou převodovkou, což se mnoha vyznavačům sportovní jízdy příliš nelíbilo. Renault nakonec vyslyšel jejich přání a připravil skutečně nekompromisní verzi.
Clio dostalo techniku z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, což zahrnuje motor, manuální převodovku i nastavitelný podvozek
Pod kapotu zamířilo to nejlepší, čím momentálně divize Renault Sport disponuje - přeplňovaný dvoulitr z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, který disponuje výkonem 202 kW (275 koní). Motor pohání přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.
Společně s tím dostalo Clio nastavitelný podvozek přímo převzatý z Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 milimetrů vpředu a 260 milimetrů vzadu. Zmínit můžeme například i lithium-iontový akumulátor, který uspořil 15 kilogramů z hmotnosti.
Design auta oslavuje návrat Renaultu do světa Formule 1, což se týká zejména žlutého laku a polepů. Na zádi přibyl spoiler převzatý ze závodního Clia Cup, který generuje přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Auto zároveň disponuje rozchodem rozšířeným o 60 milimetrů a devatenáctipalcovými koly.
Slavnostní premiéra se odehrává právě v těchto chvílích v Monaku, koncept ale nebude chybět ani na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc. O budoucnosti konceptu se automobilka nezmiňuje, ale šušká se, že by měla vzniknout limitovaná série.