Hyundai přichází s prodlouženou verzí svého velkého sedanu, jenž má konkurovat zavedeným strojům jako je Lexus. (+ video)
Pokud máte tendenci jihokorejskými vozy stále pohrdat, možná přišel čas, abyste svůj názor začali měnit. Hyundai totiž představuje prodlouženou variantu svého velkého sedanu Equus a ačkoli postrádá dělicí stěnu za předními sedadly, nebojíme se ji nazvat limuzínou.
Jedná se tedy o druhou karosářskou verzi řady Equus, jež do prodejů nastoupí během příštího roku jako model 2011. Stěžejním by pro ni měl být domácí trh, omezené množství se má objevit i v USA, ale s Evropou se zřejmě nepočítá.
K dispozici nyní máme první snímky novinky, která se chce postavit prodlouženým verzím renomovaných automobilů Mercedes-Benz S, BMW 7 a Lexus LS (v závěru tohoto článku najdete srovnávací tabulku). Podobně jako tito konkurenti se i limuzína Equus bude od sedanu lišit nejen prodlouženým rovorem náprav (o plných 310 mm), ale také drobnými modifikacemi exteriéru i interiéru. Na první pohled se bude vyznačovat například jinou maskou chladiče s chromovanými vodorovnými příčkami se stylizovaným erbem uprostřed, jehož motiv se objevuje i v sošce na přední hraně kapoty. Mimořádný důraz byl kladen na zpracování interiéru a pohodlí na zadních sedadlech, jež disponují všemožnými elektronickými regulacemi a oporami nohou.
Obě karosářské varianty budou dodávány s dvojicí výkonných vidlicových zážehových motorů. Méně nároční se spokojí s šestiválcem řady Lambda s objemem 3,8 l a výkonem 286 koní (210 koní), ti náročnější pak sáhnou po osmiválci Tau s objemem 4,6 l a výkonem 361 koní (265 kW), který zvítězil v loňském ročníku ankety Ward's 10 Best Engines. Pro použití v limuzíně však byl upraven a jeho objem narostl na rovných pět litrů a výkon poskočil až na 400 koní (293 kW).
Luxusnímu poslání tohoto vozu budou odpovídat jak pořizovací náklady přes 50 000 dolarů, tak prodejní počty, jež nemají překročit 2 000 kusů ročně. Hyundai navíc údajně pracuje na pancéřování podle vlastních technologií.
Porovnání s konkurenty
Rozměry | Equus Limousine | Lexus LS460L | Mercedes S500L | BMW750Li |
(mm) | délka | 5,460 | 5,150 | 5,210 | 5,212 |
šířka | 1,900 | 1,875 | 1,870 | 1,902 |
výška | 1,495 | 1,465 | 1,475 | 1,478 |
rozvor náprav | 3,345 | 3,090 | 3,165 | 3,210 |
délka prostoru na nohy vzadu | 1,310 | 980 | 934 | 1,030 |
První oficiální video
Současně s uvolněním prvních snímků Hyundai zveřejnil alespoň krátké video z korejské premiéry vozu, kde si jej můžete prohlédnout z trochu jiných pohledů zvenčí i zevnitř a posoudit, jak moc se vůz blíží výše zmíněným konkurentům. V některých ohledech se jim možná blíží až příliš...