Již za pár dnů odstartuje závod dvaačtyřicetihodinovky na německém Nűrburgringu, pro který si vícero automobilek připravilo své speciály. Posledním takovým je model R8 z dílen Audi.
Inženýři u vozu vyměnili sériový osmiválec o objemu 4,2 litru za motor závodní specifikace s objemem rovné čtyři litry, avšak s výkonem kolem 530 koní. R8 dostala rovněž širší blatníky s novými nárazníky a většími nasávacími otvory. Šasi bylo odlehčeno, uvnitř si našla místo ochranná klec a na zádi nelze přehlédnout obří křídlo.
Nahrazené díly karoserie jsou vyrobeny z karbonu a kevlaru změny se nevyhnuly ani aerodynamice vozu. Kromě již zmiňovaného křídla byl modifikován zadní difuzor, který svým tvarováním přispívá k zatížení zadní nápravy při vysokých rychlostech.
Závodní verze modelu R8