Texaského úpravce elektromobilů snad ani netřeba představovat. V jeho portfoliu najdete jedny z nejsilnějších aut na světě. Tisíc koní je pro tyhle machry tak akorát. Na silnici se je pak snaží držet lepšími pneumatikami a upraveným podvozkem. Království koní teď přijalo novou výzvu a vstupuje do nové éry. Hennessey Performance Engineering

Texaského úpravce elektromobilů snad ani netřeba představovat. V jeho portfoliu najdete jedny z nejsilnějších aut na světě. Tisíc koní je pro tyhle machry tak akorát. Na silnici se je pak snaží držet lepšími pneumatikami a upraveným podvozkem. Království koní teď přijalo novou výzvu a vstupuje do nové éry. | Hennessey Performance Engineering

Hennessey Performance Engineering se pokusí svůj talent vložit do světa elektromobilů. Za 28 let existence této společnosti je to vůbec poprvé. Vyvoleným se stane nové  Porsche Taycan , první elektromobil stuttgartské sportovní automobilky.  Hennessey Performance Engineering

Hennessey Performance Engineering se pokusí svůj talent vložit do světa elektromobilů. Za 28 let existence této společnosti je to vůbec poprvé. Vyvoleným se stane nové Porsche Taycan, první elektromobil stuttgartské sportovní automobilky.  | Hennessey Performance Engineering

Majitel společnosti John Hennessey prozradil, že plánují něco takového udělat již delší dobu. „Máme pocit, že Porsche Taycan je tou správnou platformou, na které chceme postavit svůj první elektromobil.“ Nezdá se ale, že by to v Hennessey chtěli nějak přehánět. Zpočátku se zaměří na jiná kola, úpravu interiéru a agresivnější vzhled. Hennessey Performance Engineering

Majitel společnosti John Hennessey prozradil, že plánují něco takového udělat již delší dobu. „Máme pocit, že Porsche Taycan je tou správnou platformou, na které chceme postavit svůj první elektromobil.“ Nezdá se ale, že by to v Hennessey chtěli nějak přehánět. Zpočátku se zaměří na jiná kola, úpravu interiéru a agresivnější vzhled. | Hennessey Performance Engineering

Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. Porsche

Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. | Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. | Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. | Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na  plug-in hybrid . Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na plug-in hybrid. | Porsche

Nejdřív se podíváme na čísla. Aby Taycan dostál svému rodnému jménu, myslelo Porsche i na použití mimo silnice, respektive na okruhu. Dvojice synchronních elektromotorů tu dává kombinovaný výkon 560 kW (761 koní) a točivý moment 1050 N.m, (platí pro vrcholnou verzi Turbo S s funkcí Overboost). Porsche

Nejdřív se podíváme na čísla. Aby Taycan dostál svému rodnému jménu, myslelo Porsche i na použití mimo silnice, respektive na okruhu. Dvojice synchronních elektromotorů tu dává kombinovaný výkon 560 kW (761 koní) a točivý moment 1050 N.m, (platí pro vrcholnou verzi Turbo S s funkcí Overboost). | Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i  čas na Nürburgringu  7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i čas na Nürburgringu 7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. | Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už  staví ve středočeském Berouně . Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už staví ve středočeském Berouně. | Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. | Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  | Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako  velký fanda automobilky Porsche . I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako velký fanda automobilky Porsche. I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. | Porsche

Hennessey Performance Engineering se pokusí svůj talent vložit do světa elektromobilů. Za 28 let existence této společnosti je to vůbec poprvé. Vyvoleným se stane nové  Porsche Taycan , první elektromobil stuttgartské sportovní automobilky.  Hennessey Performance Engineering
Majitel společnosti John Hennessey prozradil, že plánují něco takového udělat již delší dobu. „Máme pocit, že Porsche Taycan je tou správnou platformou, na které chceme postavit svůj první elektromobil.“ Nezdá se ale, že by to v Hennessey chtěli nějak přehánět. Zpočátku se zaměří na jiná kola, úpravu interiéru a agresivnější vzhled. Hennessey Performance Engineering
Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. Porsche
Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. Porsche
15
Fotogalerie

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Typičtí zákazníci Hennessey Performance Engineering jsou stále věrni spalovacím motorům. V poslední době si nicméně kupují i elektromobily jako druhé auto na denní ježdění. I pro ně teď budou mít v Texasu odpověď.

Texaského úpravce Hennessey Performance Engineering snad netřeba představovat. V jeho portfoliu najdete jedny z nejsilnějších aut na světě. Tisíc koní je pro tyhle machry tak akorát. Na silnici se je pak snaží držet lepšími pneumatikami a upraveným podvozkem. Království koní teď přijalo novou výzvu a vstupuje do nové éry.

Hennessey Performance Engineering se pokusí svůj talent vložit do světa elektromobilů. Za 28 let existence této společnosti je to vůbec poprvé. Vyvoleným se stane nové Porsche Taycan, první elektromobil stuttgartské sportovní automobilky. 

Majitel společnosti John Hennessey prozradil, že plánují něco takového udělat již delší dobu. „Máme pocit, že Porsche Taycan je tou správnou platformou, na které chceme postavit svůj první elektromobil.“ Nezdá se ale, že by to chtěl nějak přehánět. Zpočátku se zaměří na jiná kola, úpravu interiéru a agresivnější vzhled.

Až poté se podívá na to, jak by si mohl pohrát s výkonem. Nic konkrétního o dynamice vám tak říct nemůžeme. John pouze prozradil, že to auto prostě udělá „rychlejší a víc cool“. První upravené kousky budou k mání hned po uvedení Taycanu na americkém trhu v roce 2020. 

Galerie doplněna o standardní Porsche Taycan.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud