Když se podíváte na současný elektromobil Nissan Leaf, sportovní ambice byste mu zřejmě moc nepřikládali. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Když se podíváte na současný elektromobil Nissan Leaf, sportovní ambice byste mu zřejmě moc nepřikládali. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Prototyp na základě dnes schopnější  verze Leaf e+  tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Prototyp na základě dnes schopnější verze Leaf e+ tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti  současnému Leafu e+ , který nabízí 160 kW (217 koní)... | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti současnému Leafu e+, který nabízí 160 kW (217 koní)... | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

...točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

...točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

A Nissan nehledí pouze na zvýšení čísel výkonu, prototyp tak jezdí na kovaných kolech Volk Racing, má širší rozchod, nižší podvozek a na karoserii přibyly nejen širší blatníky, ale také dodatečný splitter na předním nárazníku. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

A Nissan nehledí pouze na zvýšení čísel výkonu, prototyp tak jezdí na kovaných kolech Volk Racing, má širší rozchod, nižší podvozek a na karoserii přibyly nejen širší blatníky, ale také dodatečný splitter na předním nárazníku. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Ve výsledku je prototyp výkonného Leafu především pojízdnou laboratoří pro vývoj a testování dvoumotorové konfigurace s pohonem všech kol, kterou máme v budoucích elektromobilech Nissanu očekávat. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Ve výsledku je prototyp výkonného Leafu především pojízdnou laboratoří pro vývoj a testování dvoumotorové konfigurace s pohonem všech kol, kterou máme v budoucích elektromobilech Nissanu očekávat. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

„Brzy představíme elektromobil nové generace, který bude opravdu dech beroucí,“ uvedl viceprezident vývoje a průzkumu Takao Asami. Jestli ovšem Asami naznačuje sportovně zaměřený elektromobil, to je zatím pouhou spekulací. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

„Brzy představíme elektromobil nové generace, který bude opravdu dech beroucí,“ uvedl viceprezident vývoje a průzkumu Takao Asami. Jestli ovšem Asami naznačuje sportovně zaměřený elektromobil, to je zatím pouhou spekulací. | Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Prototyp Nissan Leaf | Zdroj: Nissan

To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan
Prototyp na základě dnes schopnější  verze Leaf e+  tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan
Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti  současnému Leafu e+ , který nabízí 160 kW (217 koní)... | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan
...točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny. | Prototyp Nissan Leaf Zdroj: Nissan
11
Fotogalerie

Nissan testuje Leaf se dvěma elektromotory. Na všechna kola posílá 309 koní a 680 Nm

Nissan už přemýšlí nad další evolucí svých elektromobilů. Nyní testuje prototyp Leafu s dvojicí elektromotorů, pohonem všech kol a velmi slušným výkonem.

Když se podíváte na současný elektromobil Nissan Leaf, sportovní ambice byste mu zřejmě moc nepřikládali. To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu.

Prototyp na základě dnes schopnější verze Leaf e+ tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol.

Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti současnému Leafu e+, který nabízí 160 kW (217 koní), točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny.

A Nissan nehledí pouze na zvýšení čísel výkonu, prototyp tak jezdí na kovaných kolech Volk Racing, má širší rozchod, nižší podvozek a na karoserii přibyly nejen širší blatníky, ale také dodatečný splitter na předním nárazníku.

Ve výsledku je prototyp výkonného Leafu především pojízdnou laboratoří pro vývoj a testování dvoumotorové konfigurace s pohonem všech kol, kterou máme v budoucích elektromobilech Nissanu očekávat. „Brzy představíme elektromobil nové generace, který bude opravdu dech beroucí,“ uvedl viceprezident vývoje a průzkumu Takao Asami. Jestli ovšem Asami naznačuje sportovně zaměřený elektromobil, to je zatím pouhou spekulací.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud