Ne, ještě neotevírejte šampaňské a nenazouvejte si nedočkavostí řidičské boty. Tohle je pořád ještě jenom koncept, i když se od sériové verze, která se snad ukáže na autosalonu v Ženevě 2015, vlastně už neliší. Honda nicméně Civic Type R ještě dokončuje.
Zlověstněji se už asi ostrý hatchback tvářit nemůže. Foukaný dvoulitr nabídne 280 koní ve vysokých 7000 ot./min.
Ovšem právě to by mohlo napodívat, že si dá s nastavením podvozku skutečně záležet, a tak bychom se mohli dočkat velmi rychlé kapesní stíhačky. Ostatně, s výkonem 280 koní, který nabídne vůbec poprvé v historii Hondy foukaný dvoulitr i-VTEC, šestistupňovým manuálem a snad i poctivým samosvorem mezi předními koly tohle nebude žádné ořezávátko a wannabe sportovec.
Honda Civic Type R dostane také adaptivní podvozek a systém zavěšení s oddělenou těhlicí pro lepší odezvu, přesnost vedení auta a hlavně omezení přenosu točivého momentu do řízení. Ještě k motoru, dvoulitr nabízí nejvyšší výkon ve vysokých 7000 ot./min.
Výroba Hondy Civic Type R bude spuštěna v roce 2015 a z toho, co lidé z automobilky říkají, se máme těšit na auto prakticky připravené pro závodní okruhy. Nezbývá než jim věřit a doufat, že tomu tak skutečně bude a že to přímo obscénní zadní křídlo bude skutečně k něčemu.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E