Speciální rozlučková edice 300C vznikne v dvoutisícové sérii, samozřejmě jen pro americký trh. Zdroj: Chrysler

Speciální rozlučková edice 300C vznikne v dvoutisícové sérii, samozřejmě jen pro americký trh. | Zdroj: Chrysler

Na zadní nápravě najdeme samosvorný diferenciál, rychlost krotí systém Brembo s čtyřpístkovými brzdiči. Zdroj: Chrysler

Na zadní nápravě najdeme samosvorný diferenciál, rychlost krotí systém Brembo s čtyřpístkovými brzdiči. | Zdroj: Chrysler

Rozlučková 300C bude k mání pouze v červené, černé a bílé barvě, cena je velmi příznivých 55.000 dolarů, tedy zhruba 1.350.000 Kč. Zdroj: Chrysler

Rozlučková 300C bude k mání pouze v červené, černé a bílé barvě, cena je velmi příznivých 55.000 dolarů, tedy zhruba 1.350.000 Kč. | Zdroj: Chrysler

Pod kapotou má atmosferický motor Hemi s objemem 6,4 litru a výkonem 362 kW (492 k). Zdroj: Chrysler

Pod kapotou má atmosferický motor Hemi s objemem 6,4 litru a výkonem 362 kW (492 k). | Zdroj: Chrysler

Dobré jízdní vlastnosti zaručí adaptivní odpružení, o zvuk se stará výfukový systém s klapkami. Zdroj: Chrysler

Dobré jízdní vlastnosti zaručí adaptivní odpružení, o zvuk se stará výfukový systém s klapkami. | Zdroj: Chrysler

Budoucí majitelé uvnitř najdou audiosystém Harman Kardon s 19 reproduktory, vyhřívaná a chlazená sedadla, kožené čalounění se stříbrným prošíváním a dekory z karbonu nebo s klavírovým lakem. Zdroj: Chrysler

Budoucí majitelé uvnitř najdou audiosystém Harman Kardon s 19 reproduktory, vyhřívaná a chlazená sedadla, kožené čalounění se stříbrným prošíváním a dekory z karbonu nebo s klavírovým lakem. | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C Zdroj: Chrysler

Chrysler 300C | Zdroj: Chrysler

Na zadní nápravě najdeme samosvorný diferenciál, rychlost krotí systém Brembo s čtyřpístkovými brzdiči. Zdroj: Chrysler
Rozlučková 300C bude k mání pouze v červené, černé a bílé barvě, cena je velmi příznivých 55.000 dolarů, tedy zhruba 1.350.000 Kč. Zdroj: Chrysler
Pod kapotou má atmosferický motor Hemi s objemem 6,4 litru a výkonem 362 kW (492 k). Zdroj: Chrysler
Dobré jízdní vlastnosti zaručí adaptivní odpružení, o zvuk se stará výfukový systém s klapkami. Zdroj: Chrysler
18
Fotogalerie

Chrysler se loučí s modelem 300C speciální edicí. Má skoro 500 koní a je za skvělé peníze

Býval symbolem síly a luxusu americké značky, nyní definitivně končí. Tušíte správně – kvůli elektrifikaci.

Historie modelu 300 se u Chrysleru začala psát v roce 1955. Ve své době šlo o nejvýkonnější full size vozidlo světa, vybavené osmiválcem FirePower o objemu 5,4 litru s hemisférickým tvarem spalovacích komor v hlavách. Šlo o zakladatele slavného rodu, ať už u „písmenkových“ i „bezpísmenkových“ variant a generací. Moderní třístovka se objevila jako koncept na autosalonu v New Yorku v roce 2003 a do výroby šla v lednu 2004. Zatím ještě stále aktuální model, tedy druhá moderní generace, se vyrábí od konce roku 2010. Její dlouhý život ale nyní končí.

"Oslavujeme Chrysler 300 a jeho ikonický odkaz v automobilovém světě," řekl Chris Feuell, výkonný ředitel značky Chrysler. "Chrysler 300 změnil automobilový svět v mnoha ohledech a my budeme tohoto ducha vynalézavosti přenášet dál při transformaci značky Chrysler s plně elektrifikovanou budoucností a průlomovými zákaznickými zážitky," vysvětluje důvod, proč další generace v klasickém duchu nebude.

Speciální rozlučková edice vznikne v dvoutisícové sérii, samozřejmě jen pro americký trh. Pod kapotou má atmosférický motor Hemi s objemem 6,4 litru a výkonem 362 kW (492 k). Řazení probíhá během 160 milisekund skrze osmistupňový automat TorqueFlite. Na zadní nápravě najdeme samosvorný diferenciál, rychlost krotí systém Brembo s čtyřpístkovými brzdiči. Dobré jízdní vlastnosti zaručí adaptivní odpružení, o zvuk se stará výfukový systém s klapkami. Vůz zrychlí na 96 km/h za 4,3 sekundy.

Budoucí majitelé uvnitř najdou audiosystém Harman Kardon s 19 reproduktory, vyhřívaná a chlazená sedadla, kožené čalounění se stříbrným prošíváním a dekory z karbonu nebo s klavírovým lakem. Rozlučková 300C bude k mání pouze v červené, černé a bílé barvě, cena je velmi příznivých 55.000 dolarů, tedy zhruba 1.350.000 Kč.

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud