Peugeot navazuje na tradici svých vozů s označením GTi a i na český uvádí model 308 GTi, který jsme vám podrobněji představili již v květnu. Má být určen každodenní použití a současně nabídnout trochu těch sportovních zážitků.
K dispozici u nás bude pouze v pětidveřovém provedení a pod jeho kapotou se bude nacházet čtyřválec 1,6 THP naladěný na 147 kW (200 koní), uváděný současně i u sportovního kupé RCZ. Spojením prvků THP (turbodmychadlo Twin-Scroll a přímé vstřikování paliva) a VTi (sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů) se tento motor se šestistupňovou manuální převodovkou vyznačuje vynikajícími papírovými parametry. Díky maximálním výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min), který je díky točivému momentu až 275 Nm (od 1 700 do 4 500 ot/min) ve vysoké míře k dispozici již v nižších a středních otáčkách nabízí Peugeot 308 GTi velmi solidní zrychlení (z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem 27,8 s, z 80 na 120 km/h za 6,7 s), přičemž spotřeba zůstává v kombinovaném režimu na 6,9 l/100 km a emise CO2 činí 159 g/km.
Velká pozornost byla prý věnována také zvukovému projevu motoru při zrychlení a výfukové potrubí motoru bylo vybaveno technologií s nepříliš originálním označením „Sound System”. Sportovní podvozek se přizpůsobuje temperamentu zbylé mechaniky vozu: s pneumatikami 225/40 R18 má být při živé jízdě garantem slušné stability a současně prý dbá i na přijatelný komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu s průměrem 340 mm a vzadu 290 mm přispívají k výkonnosti a razanci brzdné reakce.
A na závěr zde máme cenu: Peugeot 308 GTi u nás startuje na metě 588 900 Kč. Jeho standardní výbava není k zahození, za provedení dle vašeho gusta si ale budete muset obvykle ještě pár desítek tisíc připlatit.
Peugeot 308 GTi