K novému BMW X5 se již přidává také jeho méně praktický sourozenec X6. „SUV kupé“ v nové generaci vzhledem ani technikou nepřekvapí, přesto ale dostává jednu zvláštní novinku.
Po příchodu nové generace SUV BMW X5 musela samozřejmě německá automobilka vypustit do světa i jeho novou variantu se splývavou zádí X6. Jeden by řekl, že odvozením z designu X5 nemá novinka po stránce vzhledu čím překvapit. Přední maska se tedy zásadně nemění, komu by se ovšem zdály masivní ledvinky málo výrazné, tomu nyní BMW nabízí jejich volitelné podsvícení – aktivuje se při odemknutí/zamknutí auta, ale zapnout/vypnout jej může řidič i manuálně.
Záď nové X6 je poté velice členitá, chromované rámečky nárazníku schovávají čtveřici koncovek výfuku a na bocích se ukazují vertikální „výdechy“. Agresivní vzezření je pak samozřejmě doménou hlavně vrcholných verzí M50i a M50d se standardním M Sport paketem karoserie. Na druhou stranu ve variantě xLine má X6 dokazovat svou robustnost plastovými doplňky nárazníků a blatníky. Nakonec nová X6 povyrostla vůči odchozí generaci, viz srovnání níže.
Nové BMW X6 (G06): Srovnání rozměrů s předchůdcem |
Model |
BMW X6 G06 (2019-) |
BMW X6 F16 (2014-2019) |
Délka [mm] |
4935 |
4909 |
Šířka [mm] |
2004 |
1989 |
Výška [mm] |
1696 |
1702 |
Rozvor [mm] |
2975 |
2933 |
Objem kufru min/max [l] |
580/1530 |
550/1525 |
V interiéru se také vychází z X5 a po stránce techniky nechybí 12,3palcový digitální štít před řidičem a stejně velká obrazovka infotainmentu, který nabízí i ovládání hlasem skrze inteligentního asistenta, schopného odpovídat na vaše otázky a reagovat na příkazy.
Pochopitelně najdete v X6 wi-fi konektivitu, přihrádky pro bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení i poslední hromadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Mezi volitelnou výbavou se objevují i držáky na pití s regulací teploty, skleněné povrchy některých ovladačů, panoramatická střecha a další nutnosti.
Z X5 je každopádně zkopírována i nabídka motorizací X6. Benzinovým vrcholem je varianta M50i, která se spoléhá na dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec výkonu 390 kW (530 koní). Druhou zážehovou možností je pak xDrive40i s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a výkonem 250 kW (340 koní).
Naftovým topem je M50d s třílitrovým šestiválcem přeplňovaným čtveřicí turbodmychadel pro konečný výkon 294 kW (400 koní). Ten pak doplňuje slabší diesel xDrive30d s třílitrovým šestiválcem o síle 195 kW (265 koní). Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Nové BMW X6 bude mít světovou premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. V listopadu 2019 bude následovat uvedení na trh.
Nové BMW X6 (G06) oficiálně: Technická data dostupných motorů |
Motor |
M50i |
xDrive40i |
M50d |
xDrive30d |
Zdvihový objem [cm3] |
4395 |
2998 |
2993 |
2993 |
Válce/ventily |
8/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
390/5500 |
250/5500 |
294/4400 |
195/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
750/1800 |
450/1500 |
760/2000 |
620/2000 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
250 |
250 |
230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
4,3 |
5,5 |
5,2 |
6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
10,4-10,7 |
8,0-8,6 |
6,9-7,2 |
6,1-6,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2235 |
2055 |
2260 |
2110 |