Ikonické Bronco se už v prvních měsících stalo oblíbencem mnoha úpravců a samotná automobilka vydala mnoho tematických linií. Nyní zamíří do Evropy, ale jen na krátký čas.
Ford Bronco se v USA prodává jako na běžícím páse, takže automobilka dá šanci i evropským zákazníkům. Tady ale půjde o horké zboží, jelikož počat kusů bude striktně omezen. Koupíte výhradně verze s pohonem všech kol. Otálet byste neměli, objednávky jsou otevřené jen do konce roku 2023.
Za globálním úspěchem Bronca stojí nezdolné jízdní vlastnosti v terénu a atraktivní design odkazující na předchůdce. Při návrhu nové podoby karoserie byl dokonce vytvořen sken první generace, aby proporčně i tvarově seděla. Výsledek je pohledný a nadmíru funkční.
Krátké převisy zajišťují mimořádné nájezdové úhly, zatímco ostré hrany karoserie pomáhají lepší identifikaci prostoru kolem vozu. Orientaci pomáhají také „mířidla“ v rozích kapoty, která slouží i jako upevňovací body s 68 kg. Plastové lemy blatníků se dají snadno nacvaknout a v případě poškození vyměnit. Během osmi minut lze demontovat dveře s bezrámovými okny a díky nízké hmotnosti je snadno uložíte do vozu. Přitom je chrání speciálně vyrobené vaky. Také střecha tvořena čtyřmi částmi lze sundat. Bronco je dále vybaveno tažnými oky a přípravou pro instalaci držáků dodatečného vybavení schváleného Fordem.
Bronco lze cíleně upravit do specifických podmínek. Alternativy jsou připravené i pro přední nárazník či masku. Zajímavostí je velké množství „skrytých detailů“, které majitelé postupem času objeví. Příkladem jsou skrytá loga Bronco, grafika ilustrující původní modelovou řadu z roku 1966, otvírák na lahve v interiéru nebo skryté GPS souřadnice míst, na nichž se Bronco během vývoje testovalo.
Základ výbavy do terénu tvoří Terrain Management Systém se sedmi režimy (Normal, Eco, Sport, kluzký povrch, bláto, písek a ve vybraných případech baja). Podle něj se přizpůsobí odezva motoru i převodovky. S použitím asistenta udržujícího rychlost se můžete věnovat plně řízení, nebo upravovat rychlost pouze plynovým pedálem. Zajímavou novinkou je systém přibrzďující kola pro zmenšení poloměru zatáčení v terénu o 40 %. Nechybí ani asistence při táhnutí přívěsu.
Bronco může být vybaveno dvoustupňovou elektronickou rozvodovkou s možností řazení za jízdy nebo dvoustupňovou mechanickou rozvodovkou se samočinným režimem, kdy dle potřeby využívá pohon jedné nebo obou náprav. Uzávěrka zadního diferenciálu se dodává standardně, na přání je k dispozici také uzávěrka předního a systém rozpojení předního stabilizátoru pro maximální zkřižitelnosti náprav. Pro náročné podmínky dodává Ford ochranu všech citlivých částí podvozku. Boční nástupní lišty jsou natolik odolné, že se o ně může vůz opřít při kamenitých přejezdech.
Přední náprava se skládá z nezávislého zavěšení trojúhelníkovými rameny, zatímco zadní je tuhá s pětiprvkovým zavěšením. V obou případech jsou použity tlumiče a pružiny s dlouhým zdvihem. Zvolené řešení přináší oproti tuhé nápravě o 20 procent nižší neodpruženou hmotnost a konstantní styk s povrchem. Univerzální pneumatiky do terénu jsou obuty na 17 nebo 18palcových discích.
Palubní deska je inspirována první generací Bronca, ale díky osmipalcovému TFT digitálnímu štítu je zcela moderní. Multimediální zařízení (SYNC 4) s 12palcovou obrazovkou disponuje bezdrátovými aktualizacemi a zrcadlením chytrých telefonů. Plní také zobrazovací funkci kamerového systému 360°. Plocha bezdrátového nabíjení telefonu je postavena tak, aby jej udržela i při extrémních náklonech.
Z praktického hlediska potěší úchyty pro držáky externího vybavení s 12V zásuvkami a madla pro spolujezdce. Naopak z komfortní výbavy lze zmínit audiosoustavu B&O s 6 nebo 10 reproduktory včetně subwooferu