V pražské čtvrti Modřany se konal sraz vozů VW brouk a Transporter. Přijely ale také válečné obojživelné stroje.
Hned tři exempláře vozu KDF 166 - válečného obojživelného vozu používaného během druhé světové války, se zúčastnily letošního srazu vozů Volkswagen v pražských Modřanech. Diváci je mohli vidět dokonce i při plavbě ve Vltavě.
"Mám takových aut několik, tento je ale v nejlepším stavu," sdělil Autorevue.cz Vladimír Kučera z Jílového. Tento konkrétní exemplář prý dával dohromady přes třicet let. Sbírání válečné vojenské techniky se prý věnuje již od roku 1976 a také ji vlastnoručně renovuje. "Mám nyní několik desítek kusů různých vozidel - aut i motocyklů," dodal.
Připravit Schwimmwagen k plavbě podle něho není nic těžkého. "Stačí sklopit lodní šroub a připojit náhon," uvedl. Všechna tři vozidla plavbu nakonec absolvovala bez úhony.
Těchto vozů bylo v letech 1942 až 1944 celkem vyrobeno přes čtrnáct tisíc. Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1131 cm3 a výkonu 25 koní.
Na silnici bylo devět metrických centů vážící vozidlo schopné vyvinout rychlost 80 kilometrů v hodině, ve vodě se umí pohybovat rychlostí 10 kilometrů v hodině.
Průchodnost terénem byla vynikající. Auto má totiž pohon všech kol (s možností odpojení přední nápravy) a redukci pro takzvanou plazivou rychlost. Spotřeba činila 9-10 litrů při jízdě po silnici, ve vodě se během hodiny plavby spotřebovalo zhruba stejné množství benzinu.
Během výroby se auto mírně upravovalo, například v posledním období měly výraznější širší blatníky, naopak lodní šroub už nebyl z hliníku, nýbrž z plechu. "To proto, že hliníku už bylo málo a musel se využívat především pro strategicky důležitá letadla," vysvětlil jeden z majitelů.
Ve výbavě vždy musela být pádla, na karosérii byla rovněž připevněná třímetrová tyč pro měření hloubky.
Na aktuální galerii snímků těchto vozů z letošního srazu se můžete podívat zde: