Ačkoli nová Impreza patří na trhu spíše k nováčkům, pro modelový rok 2009 prošlo provedení WRX dílčími úpravami.
Do nového modelového roku vyráží s typickou fortelností a nově odladěným, přeplňovaným čtyřválcem „boxer“ se zdvihovým objemem 2,5 l. Jeho výkon se podařilo zvýšit o nezanedbatelných 41 koní na celkových 265 koní při 6 000 ot./min. Výkon je na vozovku opět přenášen prostřednictvím stálého, „symetrického“ pohonu všech kol a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, jež je pro všechny trhy v modelu WRX jedinou volbou. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, ale obouvají nyní pneumatiky o rozměru 225/45 R17 namísto dosavadních 205/50 R17.
Zavěšení kol dostalo tužší pružiny, vylepšené tlumiče, horní ramena z v rcholného provedení STI a stabilizátory o větším průměru. Příplatkový paket Aero již nebue k dispozici, protože se stává standardní výbavou. Zahrnuje masku chladiče STI, zadní spoiler a difuser pod vozem. Změny se týkají pětidvéřového hatchbacku WRX a čtyřdvéřového sedanu 2,5GT, jenž je však k dispozici pouze na vybraných trzích a spokojit se musí s dosavadním motorem o výkonu 224 koní.
Subaru si od takto upravené Imprezy WRX slibuje další zvýšení tržního podílu ve třídě rychlých hatchbacků. Nebude to však mít lehké, neboť konkurence nespí, a tak se modernizovaná Impreza WRX bude muset pustit do křížku třeba s novým Mitsubishi Lancerem Ralliart.
Subaru Impreza WRX
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ