Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od  Lamborghini s označením SCV12  ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru... Zdroj: Lamborghini

Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od Lamborghini s označením SCV12 ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru... | Zdroj: Lamborghini

...i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. Zdroj: Lamborghini

...i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. | Zdroj: Lamborghini

Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro. Zdroj: Lamborghini

Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro. | Zdroj: Lamborghini

Atmosféricky dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). Zdroj: Lamborghini

Atmosféricky dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). | Zdroj: Lamborghini

Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3... Zdroj: Lamborghini

Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3... | Zdroj: Lamborghini

...což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním. Zdroj: Lamborghini

...což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním. | Zdroj: Lamborghini

Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti. Zdroj: Lamborghini

Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti. | Zdroj: Lamborghini

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Zdroj: Lamborghini

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. | Zdroj: Lamborghini

...i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. Zdroj: Lamborghini
Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro. Zdroj: Lamborghini
Atmosféricky dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). Zdroj: Lamborghini
Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3... Zdroj: Lamborghini
8
Fotogalerie

Za volantem Lamborghini SCV12: Nová okruhová hračka zní skvěle, uznejte sami

Minulý týden jsme koukali z venku, teď můžeme koukat zevnitř. A to s pořádným soundtrackem nejsilnějšího V12 v historii italské značky.

Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od Lamborghini s označením SCV12 ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru, i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro.

V hlavní roli se tak projevuje nejhlasitěji právě atmosférický V12, který Lamborghini v SCV12 propracuje jako vůbec nejsilnější dvanáctiválec v historii automobilky. Motor nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW).

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Lamborghini bude mít pro auto také speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.

Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3, což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním.

Zatím tak koukejte na novou upoutávku, kompletní odhalení vozu proběhne později v létě.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud