Značka představuje svůj třetí sériový model. Po SUV G3 a velkém sedanu P7 rozjíždí prodeje středně velkého elektromobilu.
O tom, jak berou Číňané Evropu útokem, píšeme stále častěji. Značka XPeng, založená před sedmi lety, své vozy na starém kontinentu již prodává – v Norsku koupíte model G3 s dojezdem 451 km dle WLTP a P7, které ujede až 520 kilometrů a na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy. Novinka je doposud nejpokročilejším vozem značky, dle samotné automobilky možná i na celém světě díky své bohaté elektronické výbavě.
Sedan P5 má ve své nejvyšší výbavě dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy.
V prodeji bude šest verzí. Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 55,9 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. Provedení 550G, 550E a 550P využívají akumulátory s kapacitou 66,2 kWh a mají dojezd 550 kilometrů. Nejlepší model 600P – jak už název napovídá – zvládne 600 kilometrů, jeho baterie má 71,4 kWh.
P5 má na délku 4808 mm a rozvor činí 2768 mm, dva zavazadlové prostory nabídnou 450 plus 70 litrů objemu. Uvnitř můžete sklopit všechna sedadla a vyspat se na nafukovací matraci, nebo sledovat filmy na obrazovce s úhlopříčkou 15,6 palce. Za loketní opěrkou zde dokonce najdete lednici na nápoje. Na čínském trhu ceny startují na zhruba 530 tisících korunách za verzi 460G, vrcholné provedení 600 P stojí v přepočtu 750 tisíc korun.