24
Fotogalerie

Český trh v roce 2013: Nejúspěšnější značky a přehled podle segmentů

Český trh s novými osobními automobily v loňském roce mírně poklesl. Okřídlený šíp také už nedominuje všem kategoriím, ve kterých je zastoupen.


V uplynulém roce bylo v České republice zaregistrováno 164 736 nových osobních automobilů, což je o 9 273 méně (-5,3 %) než za letopočet 2012. Suverénně nejoblíbenější značkou zůstává mladoboleslavská Škoda. Hranici 50 tisíc prodaných aut se jí však překonat nepodařilo a pohoršila si o 7,1 %.

Stejný údaj má stříbrný Hyundai, ale plusový. Jeho podíl zůstal pod 10 procenty, byť jen těsně. Navíc porazil Volkswagen o takřka 1300 exemplářů. Tomu patří bronz. Jihokorejská automobilka prodala přes 16,2 tisíce kusů, německá jen 14,9 tisíce.

Pořadí Top 10 modelů roku 2013 najdete v samostatném článku:

Na čtvrtém místě se udržel Ford, ale s razantním, více než čtvrtinovým úbytkem. Meta 10 tisíc registrací mu navíc zůstala zapovězena. Pátý skončil Peugeot. Větší ztráty než modrý ovál má Kia (-26,1 %) a hlavně Renault, jeho ústup ze slávy je opravdu značný. Naopak velmi dobře je na tom levná koncernová Dacia. Deváté místo a o polovinu vyšší počty hovoří za vše.

Registrace aut v ČR – Pořadí značek v roce 2013

Pořadí Model 1-12/2013 [ks] 1-12/2012 [ks] Změna [ks] Změna [%] Podíl [%]
1. Škoda 49 971 53 778 -3 807 -7,1% 30,3%
2. Hyundai 16 239 15 162 1 077 7,1% 9,9%
3. Volkswagen 14 948 15 185 -237 -1,6% 9,1%
4. Ford 9 460 12 719 -3 259 -25,6% 5,7%
5. Peugeot 7 252 6 725 527 7,8% 4,4%
6. Kia 6 325 8 564 -2 239 -26,1% 3,8%
7. Renault 6 047 10 456 -4 409 -42,2% 3,7%
8. Citroën 5 981 5 711 270 4,7% 3,6%
9. Dacia 5 655 3 805 1 850 48,6% 3,4%
10. Opel 4 448 3 836 612 16,0% 2,7%
- Celkem  164 736 174 009 -9 273 -5,3% 100,0%

Miniauta

Minivozy zaznamenaly o 20 % méně registrací než v roce 2012. Škoda Citigo však okupuje přes polovinu segmentu „mrňousů“ a pokořila hranici tří tisíc kusů za rok. O tom se třeba Pandě a Sparku v dobách největší slávy mohlo jen zdát. Druhý Volkswagen up! jich má jen 418.

Skoda-Citigo_5-door_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Up_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgCitroen-C1_2013_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Škoda prodá o řád více nejmenších aut než konkurenti

Do první pětky se dokázala vklínit dvojice kolínských vozů od Citroënu a Toyoty, které rozdělil právě Fiat Panda. Nové generaci „medvídka“ se nedaří jako té staré, pohoršila si o 59 %. Ani Aygo a C1 na tom nejsou bůhvíjak dobře. Up! přišel na trh až na jaře dnes již předloňského roku. Citigo vyskočilo o slibných 15 %. 

Registrace aut v ČR – Minivozy v roce 2013

Pořadí Model 1-12/2013 [ks] 1-12/2012 [ks] Změna [ks] Změna [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Citigo 3 055 2 659 396 14,9% 53,4%
2. VW Up! 418 264 154 58,3% 7,3%
3. Citroën C1 385 643 -258 -40,1% 6,7%
4. Fiat Panda 371 892 -521 -58,4% 6,5%
5. Toyota Aygo 231 517 -286 -55,3% 4,0%
- Celkem  5 721 7 118 -1 397 -19,6% 100,0%

Pokračujte na přehledy nižší, nižší střední a střední třídy:

Doporučujeme

Články odjinud