Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019
Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019
Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019
Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT kombi 2019
26
Fotogalerie

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

Pokud potřebujete nové auto a chcete ho mít pouze s běžnou spalovací pohonnou jednotkou bez dodatečně montovaného elektromotoru a přídavných akumulátorů, měli byste si pospíšit. Od příštího roku začnou platit výrazně tvrdší emisní limity stanovující maximální podíl oxidu uhličitého na kilometr jízdy, přičemž za každý gram navíc a prodaný vůz výrobci zaplatí do bruselské kasičky pokutu pětadevadesát eur.

I když to na první pohled nemusí vypadat jako závratná částka, ve skutečnosti se můžou penále vyšplhat docela vysoko. Kupříkladu u Volkswagenu se v době náběhu odhadují až na 25 miliard korun ročně a ani jiné automobilky na tom nebudou o moc lépe. Jak se nová pravidla promítnou do cen nových aut, můžeme nyní jen odhadovat, pokud ale pokuty nemají být pro firmy doslovně likvidační, zůstává jim pouze jediná možnost – částečná nebo úplná elektrifikace prakticky všech produktů.

Že se něco takového děje už nyní, aby vůbec bylo možné daný termín stihnout, vidíte i sami dnes a denně v rámci zpravodajství. Nepřejde téměř den, aby se na trhu neobjevil nový elektromobil, hybrid nebo alespoň mild-hybrid. Přizpůsobují se všichni v Evropě operující velcí hráči, ne všichni ale mají naspěch.

Takový Ford chce podle slov svých vlastních zástupců představit do roku 2022 až čtyřiadvacet hybridů a šestnáct čistě elektrických aut, nicméně v tuto chvíli vám může nabídnout jeden jediný model s alternativním pohonem. S ohledem na úvodní snímek nepochybně nepotřebujete nápovědu, že jde o Mondeo Hybrid, možná se ale ptáte, proč zde zmiňujeme téměř pět let starý benzin-elektrický model.

Vysvětlení je poměrně prosté. Mondeo má za sebou menší facelift, který pod jeho přední kapotu přihrál nový čtyřválcový diesel 2.0 EcoBlue s výkonem od 120 do 190 koní, zároveň ale udělal menší rošádu s hybridním pohonem. Ten byl k mání od druhé poloviny roku 2014 pouze v čtyřdveřové karoserii, v rámci modernizace se však poprvé dostal mezi přední kola kombíku, který bude na českém trhu jedinou možnou volbou.

České zastoupení otevřeně přiznává, že vyřazení hybridního sedanu z nabídky souvisí s jeho nízkými prodeji, a tvrdí, že jedním z hlavních důvodů byl i malý zavazadlový prostor. Ten zmenšují dodatečně montované lithium-iontové akumulátory s kapalinovým chlazením, které pochopitelně ukrojí i místo v kufru Mondea kombi, kvůli celkově většímu objemu však ztráta nemá být tak citelná. A protože nám Ford představil svou „novinku“ i naživo, můžu se s vámi podělit o pár postřehů a informací.

Stará dobrá atmosféra

Předně by vás mohlo zajímat, že se benzin-elektrické ústrojí sice přestěhovalo do větší a praktičtější karoserie, jeho technické parametry se nicméně nemění. Základem pohonu je i nadále atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2,0 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu, produkuje 142 koní při 6000 otáčkách za minutu a 175 N.m při 4000 ot./min.

Druhou důležitou částí auta je planetové soukolí HF35, které slouží nejen jako převodovka s plynulou změnou převodového poměru, ale zároveň jde o takzvaný dělič výkonu, který společně s řídicí elektronikou rozhoduje o tom, kdy se do hry zapojí elektromotor s výkonem 120 koní a startér-generátor s výkonem 87 koní rekuperující brzdnou energii.

Kapacita dodatečně instalovaných baterií není příliš vysoká. Činí pouze 1,4 kWh, což je ekvivalent přibližně 0,5 litru benzinu. Podle výrobce to stačí na dojezd 1,5 kilometru v elektrickém režimu. Přesto vychází (především díky uvedené rekuperaci) papírová spotřeba poměrně velkého hybridního kombi na sympatických 4,4 až 5,0 litru na 100 km podle výbavy a velikosti kol.

Skutečnou provozní efektivitu si po kratičké testovací jízdě hodnotit netroufnu, dané číslo nemá žádnou váhu. Dá se ale předpokládat, že ve městě bude spotřeba opravdu působivá, respektive nízká, zatímco na dálnici bude významně stoupat kvůli elektrickému balastu, což je rys společný s jinými hybridními automobily.

Pokud jde o dynamiku a samotnou jízdu, podrobnější hodnocení si necháme na redakční test, každopádně hybridní Mondeo má kombinovaný maximální výkon 187 koní a při klidné jízdě je mimořádně tiché a kultivované. Dokonce natolik, že vzájemnou souhru pohonných jednotek budete vnímat spíše na informačním displeji přístrojového panelu než ušima či pozadím kvůli cukání.

Kde Ford začne trochu ztrácet glanc, je ostřejší akcelerace, kdy převodovka nechává čtyřválec pracovat v konstantně vysokých otáčkách za doprovodu ne zrovna příjemného zvuku, přičemž zrychlení se subjektivně nezdá být nijak zajímavé. Podle tabulek přitom stačí uvedená síla ke zrychlení z místa na stovku za 9,4 sekundy, což je někde mezi 150 a 190koňovým novým dieselem, zatímco nejvyšší rychlost je relativně skromných 187 kilometrů v hodině, a jde tudíž o nejpomalejší Mondeo vůbec.

Pohled pod víko zavazadlového prostoru prozrazuje, že i v případě kombíku se budou muset příznivci hybridů při balení uskromnit, přesto kufr není nepoužitelný. Základní objem se zmenšil z 525 na 403 litrů a po sklopení sedadel máte místo 1630 litrů „pouze“ 1508 litrů. Co by mi asi vadilo o poznání více, je zredukovaný objem nádrže ze 60 na 49 litrů. Auto sice má nízkou udávanou spotřebu, ta je však na úrovni dieselových verzí, takže už papírově bude mít hybrid kratší dojezd.

Co vám v tuto chvíli ještě dlužím, je cena hybridního Mondea, která není zrovna lidová. Ford si tohle auto cení na 946.900 Kč ve výbavě Titanium, zatímco za nejvyšší provedení Vignale budete muset vytáhnout z účtu nejméně 1.105.900 Kč. U českého zastoupení nicméně tuší, že to jde i lépe, takže svůj prozatím jediný hybrid v karoserii kombi nabízí za akční cenu od 785.900 Kč, což je někde na úrovni nejslabšího benzinového Ecoboostu a druhé výbavy Business Edition. Tak to určitě nezapomeňte připomenout svému prodejci.

Ford Mondeo HEV: Technická data a české ceny
Motor 2.0 Hybrid iVCT
Zdvihový objem [cm3] 1999
Největší výkon [kW/min] 138/6000
Točivý moment [N.m/min] 173/4000
Převodovka eCVT
Max. rychlost [km/h] 187
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,4 - 5,0
Cena Trend [Kč] -
Cena Business Edition [Kč] -
Cena Titanium [Kč] 946.900
Cena ST-Line [Kč] -
Cena Vignale [Kč] 1.105.90

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud