Italská značka včera oznámila, že se její nejnovější Aventador SVJ může pyšnit titulem nového krále Nordschleife v kategorii produkčních vozidel. Jako důkaz nyní zveřejňuje on-board záběry z rekordní jízdy.
Avizovaný pokus o navrácení rekordu do rukou Lamborghini proběhl úspěšně. Ještě před samotným odhalením vůbec nejostřejšího Aventadoru se novince s označením SVJ (Super Veloce Jota) povedlo zajet na Severní smyčce Nürburgringu čas 6:44,97 sekundy.
Tímto se Aventador SVJ stává na německé trati novým rekordmanem mezi produkčními vozy. Lamborghini si tak uzmulo titul zpátky poté, co původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS od Porsche (6:47,3).
Pilot Marco Mapelli byl v nejnovějším ostrém Lamborghini rychlejší o 2,3 vteřiny. Očekávané záběry z jízdy najdete dole pod článkem. Od magazínu Motor1 se pak můžete podívat i na video přímého srovnání jízd Lamborghini a Porsche.
Italové zatím mnoho informací o ještě ostřejším Aventadoru nepublikovali, ale pár informací přece jen známe. SVJ má například disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 566 kW (770 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.
Místo si zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. SVJ totiž obouvá lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.
Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.
SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.
Přestože má ale nový Aventador SVJ už rekord v kapse, oficiálního představení vozu se dočkáme až na konci srpna u příležitosti automobilové výstavy Concours d'Elegance na kalifornském Pebble Beach.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus