Sergio Marchionne potěšil všechny milovníky tradičního pohonu Ferrari. Ne všude budou v příštích letech hvízdat turbodmychadla.
Slavný zakladatel automobilky, Enzo Ferrari, považoval dvanáctiválec do V za inženýrskou nirvánu. Nikdy se se svými pocity netajil a i když se s odstupem času některé jeho výroky mohou zdát přinejlepším přibarvené, pravdou je, že jej před výrobou slavného modelu Dino museli konstruktéři sakra přemlouvat k vývoji šestiválce. Ten nesnášel ještě více, kdy jej posadili na "špatné místo" - uprostřed.
Dvanáctiválec je zkrátka dvanáctiválec. I přesto, že starého pána vždy zajímaly především závody a mnohdy to vypadalo, že své zákazníky spíše akceptuje, než vítá, při pohledu na dnešní počínání maranellské automobilky si mezi všemi těmi suvenýry najdeme velmi pozitivní body. Jako například když Sergio Marchionne, šéf FCA i Ferrari, prohlásil, že "motor V12 budeme nabízet vždy".
Aby té puristické radosti nebylo málo, nikdy prý nedopustí, aby tento legendární agregát přeplňovalo turbodmychadlo. Podle jeho slov pro britský Autocar by to zkrátka "byla absolutní škoda." Očekávat však můžeme jiný doping. Nikoho asi nepřekvapí že svou roli v budoucnu sehraje také elektromotor. O plynulou křivku a ničím nerušený zvuk atmosférické V12 však jen tak nepřijdeme, což je veskrze pozitivní zpráva.
Naposledy se dvanáctiválcový motor představil v modelu 812 Superfast, který si můžete prohlédnout ve videu i fotogalerii: