Není divu, vždyť v roce 2002 byla otevřena jako architektonická pýcha, kde se ručně skládala vlajková loď Phaeton.

Není divu, vždyť v roce 2002 byla otevřena jako architektonická pýcha, kde se ručně skládala vlajková loď Phaeton.

Proto byla konečná sekce prosklená, aby se na tu nádheru mohl každý podívat.

Proto byla konečná sekce prosklená, aby se na tu nádheru mohl každý podívat.

Proto byla konečná sekce prosklená, aby se na tu nádheru mohl každý podívat.
11
Fotogalerie

Volkswagen vylepšil svůj nešťastný Phaeton

Phaeton nikdy neplnil naděje, které do něj Volkswagen vkládal. Změní to modernizace, nebo spásou bude až nový model?

V rámci bujení modelové nabídky do všech stran takřka všechny kroky koncernu VW v posledních letech vycházely. Pak přišel opulentní Phaeton a zákazníci uznali, že takto drahý vůz pod logo VW zkrátka nepatří. Prodeje permanentně váznou, kvalita ostudným způsobem kolísá, ale vedoucí představitelé automobilky stále věří, že Phaetonu patří právo na další život. Stávající situaci by měl zvrátit následnický model, ale zatím si musíme vystačit se první generací, pro modelový rok 2009 však modifikovanou.  

Hlavní změnou je zavedení nového zážehového šestiválce s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním, který svým výkonem 276 koní překonává o 28 koní svého předchůdce. Navíc se vyznačuje nižší spotřebou a emisemi, což jej umožnilo zařadit do třídy Euro V. Přesto však o něm nelze hovořit jako o hospodárném autě, protože kombinovaná spotřeba činí celých 11,7 l/100 km. O spolehlivé jízdní vlastnosti se stará trvalý pohon všech kol a celá artilerie elektronických systémů pro řízení podvozku. 

Nejkomplexnější změnou prošla středová konzole Phaetonu a její informačně zábavní systém. Je dostupný s navigací i bez ní, ale standardně obsahuje širokoúhlouobrazovku s úhlopříčkou 8 palců, vestavěný pevný disk s kapacitou 30 GB a interface bezdrátového propojení Bluetooth. Televizní přístroj je schopen přijímat analogové i digitální vysílání a DVD jednotka přehrává hudbu i filmy. Drobnými úpravami prošlo ovládání čtyřzónové klimatizace.  

K dispozici je široká škála litých kol s průměrem od 17 do 19 palců, stejně jako obohacená paleta barev včetně těch s perleťovým efektem. A připlatit si lze taktéž za slavný motor W12. S dodávkami se počítá od konce tohoto kalendářního roku.  

Ani tyto změny však stávající Phaeton zřejhmě nevrátí na americký trh, kde si model nikdy nevedl nejlépe a situace pro drahá auta je tam aktuálně tristní. Nový život by Phaetonu měl vdechnout zcela nový vůz, jenž se očekává během dvou let. Nový Phaeton bude sdílet podvozkové skupiny Audi A8 a bude menší než jeho dosavadní provedení.

Phaeton 01.jpg Phaeton 02.jpg Phaeton 03.jpg
Phaeton 04.jpg Phaeton 05.jpg Phaeton 06.jpg
Phaeton 07.jpg Phaeton 08.jpg Phaeton 09.jpg
Phaeton 10.jpg Phaeton 11.jpg
Volkswagen Phaeton 2009

 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud