25
Fotogalerie

Připravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Co vás zajímá?

Nedlouho po prvním seznámení v Hamburku máme příležitost projet se novou zvýšenou Octavií také po důvěrně známých silnicích.

Kapitoly článku:


Nová Škoda Octavia Scout se na AutoRevue.cz už objevila, začátkem července jsme s ní jezdili na mezinárodní prezentaci pro zástupce médií. Nyní máme první příležitost otestovat Scout také v domácím prostředí – a samozřejmě se vás zeptat, jestli se máme v redakčním testu zaměřit na něco konkrétního. 

Škoda Octavia Scout 23.jpgŠkoda Octavia Scout 5.jpgŠkoda Octavia Scout 6.jpgŠkoda Octavia Scout 8.jpgŠkoda Octavia Scout 10.jpgŠkoda Octavia Scout 24.jpg
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odstínem, kterému Škoda říká Denim Blue

Na úvod jsme si vybrali motorizaci, která se nám při prvním svezení zdála nejatraktivnější: 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Tato verze se dodává výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol, zajišťovaným pátou generací spojky Haldex. 

Auto má sice stejnou barvu jako to, které jste viděli na fotkách z Hamburku, ale registrační značka ukazuje, že se jedná o jiný kus. Má také odlišný vzor kol a látkové čalounění sedadel. Jinak se ovšem na výbavě nešetřilo, o čemž svědčí přítomnost panoramatického střešního okna, bezklíčového odemykání dveří nebo adaptivního tempomatu.

Tradičně nabízíme několik stručných dojmů a fotografií z prvních najetých kilometrů. Octavia Scout s námi bude až do příštího čtvrtka. Pokud vás na ní zajímá něco konkrétního, napište nám do diskuze pod článkem a my se pokusíme v redakčním testu odpovědět. Ale to už přece znáte…

Škoda Octavia Scout 18.jpgŠkoda Octavia Scout 19.jpgŠkoda Octavia Scout 11.jpg
„Simply clever“ detaily: popelník ve dveřích u spolujezdce a držák na chytrý telefon
  • Vypadá dobře! Snad až na ten pochybný stříbřitý plast. Zvýšený postoj i černé lemy blatníků Scoutu sluší. Naživo se nám líbí víc než na fotkách
  • Motor 1.8 TSI se pod zátěží projevuje zvláštním a nečekaným náznakem mechanické hrubosti. Zatím jsme se nerozhodli, jestli se nám to libí, nebo nám to vadí
  • Stejně jako jiné Octavie není ani Scout úplně tiché auto. Na dálnici působí paradoxně tišším dojmem než v nižších rychlostech, kdy vnímáte jednotlivé ruchy odděleně
  • Oproti běžné Octavii je Scout měkčí v kolenou, což ale bereme jako pozitivum – díky tomu je komfortnější a přitom se stále výborně ovládá i v ostrém tempu
  • O kvalitách podvozku svědčí jeho chování na polních cestách. Projeli jsme pár těch, které dobře známe, a Scout se jimi protáhl s jistotou a ladností soutěžního speciálu v šotolinové specifikaci. Tedy skoro. Žádné nadskakování, žádné propérování na dorazy. Tohle je fakt paráda!
  • Při rozjezdech by Haldex mohl být i akčnější, na kluzkém povrchu ale rychle chápe, co se děje. Spíš než o trakci jsme se na jednom horším úseku báli o přední nárazník
  • V kufru testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sítěk pro upevnění nákladu a také pryžovou rohož, na kterou můžete odložit zablácené pohorky, krvácející zvěřinu či jiné výsledky svých outdoorových aktivit
  • Když zastavíte a vypnete zapalování, objeví se na displeji navigace připomenutí: Nezapomeňte mobilní telefon. Hloupost, ale potěší.  
Škoda Octavia Scout 4.jpgŠkoda Octavia Scout 25.jpgŠkoda Octavia Scout 3.jpg
Škoda Octavia Scout 15.jpgŠkoda Octavia Scout 14.jpgŠkoda Octavia Scout 17.jpg
Motor 1.8 TSI se dodává s DSG; z Octavie RS si Scout půjčil přepínač jízdních režimů

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud