Tradiční přehlídka driftů, rychlosti a všech myslitelných automobilových skopičin je zpátky ve velkém stylu.
Psal se rok 2008 a hitem motoristických nadšenců na internetu se stalo video s názvem Gymkhana Practice, v němž pilot Ken Block předváděl veškeré možné formy automobilového chuligánství. Tehdy sedlal Imprezu WRX STI s výkonem okolo 400 kW (téměř 540 koní), k dnešnímu dni má na oficiálním kanálu Ken Block Racing 16 milionů zhlédnutí. Založil tak tradici, v rámci níž jsou nám pravidelně servírovány ty nejlepší řidičské a kaskadérské kousky.
Zatím poslední díl se odehrává na slunné Floridě, řídí známý divočák Travis Pastrana a jeho pomocníkem je stroj Subaru Family Huckster. Ten sice laickému oku připomene kombi Subaru GL z osmdesátých let, jde však o speciál s prostorovým rámem, karbonovou vanou a dokonce i aktivní aerodynamikou, jejíž prvky se dají ovládat buď manuálně z kabiny, nebo v rámci automatiky.
Auto pohání přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,3 litru s výkonem 634 kW (862 k), kola jsou poháněna přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bez zajímavosti není, že na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu tento speciál zajel na vrchařské trati čtvrtý nejrychlejší čas. Pohodlně se usaďte a vyhraďte si deset minut na úžasnou akci:
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ