Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: McMurtry Automotive

Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. | Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. | Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. | Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Zdroj: McMurtry Automotive
Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Zdroj: McMurtry Automotive
Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. Zdroj: McMurtry Automotive
McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. Zdroj: McMurtry Automotive
7
Fotogalerie

Elektrická raketa McMurtry Spiérling má rekord na trati v Goodwoodu. Vznikne silniční verze

Diváci na Festivalu rychlosti nestačili sledovat, jak okolo nich proletěla malá střela od britského startupu. Nyní je v přípravě sériové provedení.

Se zhruba tisícovkou koní na tunu, pohonem všech kol a speciálním větrákům, které už v nulové rychlosti generují dvě tuny přítlaku, měl kompaktní elektromobil McMurtry Spiérling dost velkou šanci překonat rekordní čas na závodu do vrchu v Goodwoodu. Ten patřil Volkswagenu ID R, elektrickému závoďáku od obřího mezinárodního koncernu a měl hodnotu 39,90 sekundy. Britský vyzyvatel od malé firmičky byl o 0,8 sekundy rychlejší.

Nyní je v přípravě provedení na běžné silnice, jak prozradil magazínu Autocar Thomas Yates, generální ředitel McMurtry Automotive. Cílem je postavit stroj, kterým půjde projet centrum Londýna a poté s ním vyjet na závodní trať, kde bude nejrychlejší. Nepůjde prý o nejpohodlnější auto světa, ale svým majitelům poskytne nevídané zážitky a zábavu. Od prototypu z Goodwoodu se samozřejmě bude lišit – ubere na přítlačných prvcích, musí dostat zpětná zrcátka, stěrače a další náležitosti.

I v silniční podobě má vůz zůstat jednomístný, aby si uchoval svou výjimečnost. Přítlačné větráky nebudou chybět, spínat by se ale měly jen v okruhovém režimu. Vzniknout by měl ve velmi omezené sérii, cenovka bude podle Yatese sedmimístná – v britských librách. V přípravě je nyní také další vozidlo McMurtry – ještě kompaktnější, než už tak miniaturní Spiérling.

Doporučujeme

Články odjinud