31
Fotogalerie

Audi A8: facelift má po premiéře. Kromě nových světel nabídne více výkonu

Kapitoly článku:


(Aktualizováno, 9:58) Modernizované Audi A8 se oficiálně představilo, takže můžeme nabídnout oficiální informace a další oficiální fotografie. Facelift nakonec nepřinesl žádnou opravdu radikální změnu, v podstatě jde o klasickou modernizaci, která trochu upravila vzhled a která především přinesla výkonnější motory.

Design je už od pohledu prakticky identický. Vlajková loď značky Audi dostala jinou kapotu, upravenou masku, světla a přední nárazník. Vzadu sáhli designéři ke změnám koncových svítilen. V nabídce najdete pět nových odstínů laku karoserie a disky o velikosti až 21 palců. Zavazadelník pak zvládne o deset litrů více.

V interiéru se facelift podepsal především novými materiály a dekory. Vše má být v perfektní kvalitě, přičemž výběr bude hodně široký. Pro opravdové gurmány je pak připravena příplatková dvojice zadních sedadel s možností vyklopení jakési podložky pod nohy, čímž vznikne luxusní lehátko.

a8_s8__12.jpga8_s8__18.jpg 
Audi A8 dostalo v rámci faceliftu novou kapotu, světla nebo masku chladič. V nabídce barev karoserie se objevilo pět nových odstínů.

Největší novinkou je ale nakonec paleta motorizací. Tisková zpráva vztahující se k německému trhu slibuje v základní nabídce čtyři motory, přičemž všechny agregáty dostaly v rámci faceliftu větší výkon. Základem bude 3.0 TFSI naladěný na 310 koní (starší verze má 290 k), benzinovou silnější alternativou je osmiválec 4.0 TFSI doplněný o systém vypínání válců. Tento motor disponoval dříve výkonem 420 koní, po faceliftu má o 15 koní více. Stovku s ním zvládne A8 za 4,5 s. U dieselů nemůže chybět šestiválec 3.0 TDI, který posílil o osm koní na 258 k. Naftový osmiválec 4.2 TDI vyprodukuje po modernizaci 385 koní, což je o 35 k více, než tomu bylo dosud.

Vrcholem zůstává A8 L W12 s motorem o objemu 6,3 l a výkonem 500 koní. Také zde je k dispozici systém vypínání válců, který v případě nízkého zatížení odstaví šest válců. Pro zájemce o sportovní variantu zůstává v nabídce S8. Zde se výkon neměnil, takže se stále můžete spolehnout na 520 koní. Ekologickým opakem je pak hybrid kombinující dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

lights_2.jpglights_3.jpg 
Nová adaptivní světla Matrix LED mají 25 samostatně ovládaných diod. Výsledkem je variabilní a plně elektronický systém bez mechanických částí.

S faceliftem přišla také technologie Matrix LED, což jsou přední světla kompletně složená z diod, přičemž každá dioda je ovládána samostatně. Výsledkem jsou adaptivní světla nabízející až jednu miliardu různých variant osvětlení. Stejně jako dříve, světla jsou propojena s navigací GPS, takže upravují kromě jiného světelný kužel také podle toho, v jakém prostředí se vůz pohybuje. Součástí je i kamera rozpoznávající ostatní automobily. Podobně jako třeba u Lexusu LS ostatní účastníky systém odcloní. Na rozdíl od jiných podobných řešení je novinka Audi čistě elektronická bez mechanických částí.

Tím jsme s novinkami pro Audi A8 v podstatě u konce. Za zmínku ještě stojí noční vidění, které nově dokáže kromě chodců rozpoznat také větší zvířata. Výstavní premiéra proběhne ve Frankfurtu, na německém trhu se omlazená vlajková loď začne prodávat v listopadu.


Vlajková loď automobilky Audi má po premiéře. S menším předstihem se na Youtube dostalo video prezentující dvanáctiválcové provedení po faceliftu. Kdo čekal radikální změny tak, jak tomu bylo například u faceliftu Lexusu LS, ten bude asi zklamán. Na pohled zůstala A8 téměř nezměněna. Nejvýraznější novinkou jsou jednoznačně nové přední světlomety. V interiéru se pak objevuje například něco na způsob otomanu, který nabízí už zmíněný Lexus LS.

Další fakta prozatím schází, ale dlouho na ně čekat nebudeme. Za pár minut se Audi A8 světu oficiálně představí a případní zájemci mohou sledovat živé vysílání.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud