Kvádr působí opravdu zajímavě | Mercedes-Benz G

Kvádr působí opravdu zajímavě | Mercedes-Benz G

Na délku měří kvádr pět a půl metru | Mercedes-Benz G

Na délku měří kvádr pět a půl metru | Mercedes-Benz G

Vůz byl zalit i s náhradním kolem | Mercedes-Benz G

Vůz byl zalit i s náhradním kolem | Mercedes-Benz G

Instalovat kvádr s hmotností přes 40 tun nebylo vůbec snadné | Mercedes-Benz G

Instalovat kvádr s hmotností přes 40 tun nebylo vůbec snadné | Mercedes-Benz G

Použitý materiál vytváří působivé efekty | Mercedes-Benz G

Použitý materiál vytváří působivé efekty | Mercedes-Benz G

Značka už má sama o sobě také dlouhou historii | Mercedes-Benz G

Značka už má sama o sobě také dlouhou historii | Mercedes-Benz G

Lidská postava v popředí dává představu o mohutnosti kvádru | Mercedes-Benz G

Lidská postava v popředí dává představu o mohutnosti kvádru | Mercedes-Benz G

Na nových snímcích byl vůz nejdříve maskovací fólií, dnes dopoledne už ale na internet vyplavala i fotka skutečné podoby | Mercedes-Benz G

Na nových snímcích byl vůz nejdříve maskovací fólií, dnes dopoledne už ale na internet vyplavala i fotka skutečné podoby | Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G Foto: Carscoops.com

Mercedes-Benz G | Foto: Carscoops.com

 | Mercedes-Benz G Foto: Carscoops.com

Mercedes-Benz G | Foto: Carscoops.com

Mercedes-Benz zveřejnil první snímky nové generace modelu G už v polovině prosince, tehdy se však jednalo pouze o interiér, který se u dražších verzí nechal inspirovat třídou S | Mercedes-Benz G

Mercedes-Benz zveřejnil první snímky nové generace modelu G už v polovině prosince, tehdy se však jednalo pouze o interiér, který se u dražších verzí nechal inspirovat třídou S | Mercedes-Benz G

Je stále robustní a v jistých ohledech i spartánský, to ale k modelu jako takovému rozhodně patří.  | Mercedes-Benz G

Je stále robustní a v jistých ohledech i spartánský, to ale k modelu jako takovému rozhodně patří. | Mercedes-Benz G

Premiéra je naplánována už na 15. ledna, kdy bude vůz odhalen na autosalonu v Detroitu, ještě před tím ale Němci pustili do světa jednu z posledních ochutnávek. | Mercedes-Benz G

Premiéra je naplánována už na 15. ledna, kdy bude vůz odhalen na autosalonu v Detroitu, ještě před tím ale Němci pustili do světa jednu z posledních ochutnávek. | Mercedes-Benz G

Na nových snímcích je vůz stále pokryt maskovací fólií, to je ale vcelku jedno, protože nikdo přece nemohl čekat designovou revoluci. | Mercedes-Benz G

Na nových snímcích je vůz stále pokryt maskovací fólií, to je ale vcelku jedno, protože nikdo přece nemohl čekat designovou revoluci. | Mercedes-Benz G

Géčko stále zůstává tou starou dobrou krabicí s kulatými předními světlomety, robustními klikami dveří a přiznanými panty, zadní svítilny se stále krčí až těsně nad zadním nárazníkem a nechybí ani rezerva na víku kufru. Pod povrchem se ale událo změn více než dost. | Mercedes-Benz G

Géčko stále zůstává tou starou dobrou krabicí s kulatými předními světlomety, robustními klikami dveří a přiznanými panty, zadní svítilny se stále krčí až těsně nad zadním nárazníkem a nechybí ani rezerva na víku kufru. Pod povrchem se ale událo změn více než dost. | Mercedes-Benz G

Konstrukce s žebřinovým rámem zůstane zachována, stejně jako tři diferenciály s uzávěrkami a redukcí, přední náprav s nezávislým zavěšením je však zcela nová, stejně jako zadní náprava, v tomto případě tuhá, jak se na offroad sluší. | Mercedes-Benz G

Konstrukce s žebřinovým rámem zůstane zachována, stejně jako tři diferenciály s uzávěrkami a redukcí, přední náprav s nezávislým zavěšením je však zcela nová, stejně jako zadní náprava, v tomto případě tuhá, jak se na offroad sluší. | Mercedes-Benz G

Mercedes tvrdí, že změny pomohou modelu být ještě robustnější než doposud, což se snaží vyjádřit i výběr lokace pro pořízení přiložených snímků. | Mercedes-Benz G

Mercedes tvrdí, že změny pomohou modelu být ještě robustnější než doposud, což se snaží vyjádřit i výběr lokace pro pořízení přiložených snímků. | Mercedes-Benz G

Světlá výška činí 241 milimetrů, nájezdové úhly mají 31 a 30 stupňů, ten přechodový má 26 stupňů. | Mercedes-Benz G

Světlá výška činí 241 milimetrů, nájezdové úhly mají 31 a 30 stupňů, ten přechodový má 26 stupňů. | Mercedes-Benz G

Udávaná brodivost je 70 centimetrů, pokud by to ale nestačilo, ledacos vyřeší dodatečný šnorchl. | Mercedes-Benz G

Udávaná brodivost je 70 centimetrů, pokud by to ale nestačilo, ledacos vyřeší dodatečný šnorchl. | Mercedes-Benz G

Zcela nový transfer distribuuje hnací síly mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, redukce může být aktivována až do rychlosti 40 km/h. | Mercedes-Benz G

Zcela nový transfer distribuuje hnací síly mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, redukce může být aktivována až do rychlosti 40 km/h. | Mercedes-Benz G

V terénu bude Géčku pomáhat také nový G-Mode, který se automaticky aktivuje po zařazení redukce nebo uzavření diferenciálů. | Mercedes-Benz G

V terénu bude Géčku pomáhat také nový G-Mode, který se automaticky aktivuje po zařazení redukce nebo uzavření diferenciálů. | Mercedes-Benz G

Půjde o elektronický systém, který změní nastavení reakcí motoru, řízení a tlumičů, aby byla zajištěna co nejlepší průchodnost. | Mercedes-Benz G

Půjde o elektronický systém, který změní nastavení reakcí motoru, řízení a tlumičů, aby byla zajištěna co nejlepší průchodnost. | Mercedes-Benz G

O motorech toho zatím oficiálně moc nevíme, hovoří se však o devítistupňové převodovce 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem, která byla speciálně navržena právě pro tento model. | Mercedes-Benz G

O motorech toho zatím oficiálně moc nevíme, hovoří se však o devítistupňové převodovce 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem, která byla speciálně navržena právě pro tento model. | Mercedes-Benz G

Nové Géčko s ní má být tišší, úspornější a pohodlnější. Stejně jako předchůdce se bude vyrábět v Rakousku, konkrétně ve Štýrském Hradci. | Mercedes-Benz G

Nové Géčko s ní má být tišší, úspornější a pohodlnější. Stejně jako předchůdce se bude vyrábět v Rakousku, konkrétně ve Štýrském Hradci. | Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

A tady je zcela nové podání | Mercedes-Benz G

A tady je zcela nové podání | Mercedes-Benz G

Tlačítka pro ovládání uzávěrek diferenciálů jsou stále na svém místě | Mercedes-Benz G

Tlačítka pro ovládání uzávěrek diferenciálů jsou stále na svém místě | Mercedes-Benz G

Uprostřed přibyl ohromný displej infotaimentu. Stejný známe třeba z modelů E a S | Mercedes-Benz G

Uprostřed přibyl ohromný displej infotaimentu. Stejný známe třeba z modelů E a S | Mercedes-Benz G

Na délku měří kvádr pět a půl metru | Mercedes-Benz G
Vůz byl zalit i s náhradním kolem | Mercedes-Benz G
Instalovat kvádr s hmotností přes 40 tun nebylo vůbec snadné | Mercedes-Benz G
Použitý materiál vytváří působivé efekty | Mercedes-Benz G
43
Fotogalerie

Mercedes zalil první třídu G do pryskyřice. Kvádr vystaví v Detroitu

Pozoruhodnou expozici chystá Mercedes-Benz ve své expozici na autosalonu v Detroitu.

Exemplář první generace modelu Mercedes-Benz 280 GE z roku 1979 bude vystaven na stánku značky Mercedes-Benz na výstavišti v Detroitu. Stane se tak v souvislosti se zdejší premiérou druhé generace tohoto kultovního offroadu. Obří kvádr jantarové barvy ozdobí vstup do výstavní haly Cobo.

Tento počin je symbolický. Mercedes-Benz tím vydává jakési poselství o věčném uchování DNA tohoto vozu. Zejména klíčových vlastností jako jsou ikonický design, průjezdnost těžkým terénem i výjimečný jízdní komfort na silnici.

"Toto vozidlo nepřetržitě vyvíjíme téměř 40 let tak, aby nikdy neztratilo své základní hodnoty a charakter," vysvětluje Gunnar Güthenke, vedoucí oddělení prodeje off-roadových vozidel značky Mercedes-Benz.

Na nápad uzavřít vůz do 44,4 tun těžké formy přivedly lidi z Mercedesu nálezy hmyzu v částech jantaru. Proto i toto "géčko" působí tak, jako by byl pohlcen při jízdě mimo silnici, ve svém přirozeném prostředí.

Kvádr, který je 5,5 metrů dlouhý, 2,55 metru široký a 3,10 metru vysoký, se vytvářel 90 dnů. Každý den jeho výška vzrostla pouze o tři centimetry. Po skončení autosalonu v Detroitu bude kvádr vystaven i na jiných místech. Vytvoří tak doprovod akcí při uvádění novinky na jednotlivé trhy.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud