58
Fotogalerie

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Rodina nové Octavie se rozšiřuje o dva přírůstky. Nově si můžete pořídit dlouho očekávané kombi a čím dál atraktivnější verzi s pohonem všech kol. Zde jsou naše první dojmy.

Kapitoly článku:


Aktualizováno: přidali jsme první dojmy z jízdy s Octavií Combi 2.0 TDI

Nová generace Škody Octavia způsobila nemalý poprask. Už od samého začátku se o této novince mluví především kvůli nižší hmotnosti, větším rozměrům, někteří také oceňují její design, největší debata se ale rozproudila kolem použité zadní jednoduché nápravy, kterou nahradí víceprvková pouze v případě nejvýkonnější benzinové motorizace, nebo pokud sáhnete po verzi s pohonem všech kol.

Po základním liftbacku představila Škodovka na autosalonu v Ženevě verzi s karoserií kombi a pohonem všech kol. Na nedávném brněnském autosalonu pak prozradila mladoboleslavská značka také cenu čtyřkolky, takže už chybělo pouze jediné – s novinkou se svézt. A tuto možnost jsme spolu s obrovskou skupinou novinářů dostali tento týden.

DSC_0670.JPGDSC_0674.JPG 
Nová Škoda Octavia dostala německy strohý design. Bude se líbit i za deset let.

Trocha teorie na úvod

Tak jako vždycky, než se pustíme do prvních kilometrů a prvních dojmů, je potřeba dát si takový malý informační úvod. Stejně jako základní liftback, také kombi mezigeneračně narostlo. Celkově měří 4,66 m na délku, na šířku 1,81 m (bez zpětných zrcátek), přičemž je vůz vysoký 1465 mm. Na délku tedy nová Octavia Combi měří o 90 mm více, na šířku to je 45 mm a rozvor narostl o podstatných 108 mm. Celkové číslo má hodnotu 2686 mm.

U čísel ještě chvíli zůstaneme. S větší délkou souvisí také delší interiér. Škodovka ve svých materiálech slibuje nárůst 33 mm, před koleny zadních cestujících pak najdete navíc 26 mm (celkem 73 mm). Více místa je také nad hlavou vpředu a vzadu, vylepšila se i šířka v oblasti loktů a ramen. Co nás samozřejmě u kombíku zajímá nejvíce, to je zavazadelník. Ten v základu nabídne 610 litrů, což je o pět litrů více. Po sklopení zadních sedadel dostanete 1740 litrů (dosud to bylo 1655 litrů) a kdo si pořídí i sklopné opěradlo spolujezdce, ten může přepravovat věci dlouhé až 2,92 m. Jestli má Octavia Combi nějakou silnou stránku, pak to je právě vnitřní prostor, ke kterému se ještě podrobněji vrátím.

DSC_0678.JPGDSC_0715.JPG 
Octavia je oproti předchozí generaci delší a má také větší rozvor náprav. Lákat zákazníky bude především na vnitřní prostor.

Abychom učinili informačnímu základu zadost, stručně ještě zrekapituluji použité motorizace. Zájemci o benzin mají na výběr motory 1.2 TSI (63 nebo 77 kW), 1.4 TSI (103 kW) a 1.8 TSI (132 kW). Naftová část nabídky zahrnuje tři verze jedna-šestky TDI naladěné na 66, 77 nebo 81 kW a dvoulitrové TDI s maximálním výkonem 110 kW.

Pro nejdostupnější motorizace je připraven pětistupňový manuál, výkonnější verze nabízejí šest rychlostních stupňů. K dispozici je také šesti a sedmistupňové DSG. Než ale vypisovat všechny detaily, raději vás odkážu na oficiální ceník, kde si každý najde podrobné kombinace motorů a převodovek sám. Já ještě doplním, že aktuálně lze pořídit pro motory 1.6 TDI (77 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 1.8 TSI pohon všech kol, jehož základem je pro pravidelné čtenáře už dobře známá spojka Haldex páté generace.

DSC_0772.JPGDSC_0773.JPG 
Čtyřkolku lze aktuálně pořídit s motory 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Základem je samozřejmě Haldex páté generace.

Na první pohled

K tomu, abych co nejpřesněji popsal první dojmy z designu nové Octavie Combi, se musím vrátit o pár dní zpátky na prezentaci Jaguaru F-Type. Když člověk podepíše všechny možné odpovědnosti a prohlášení, dostane klíčky a vyjde ven na parkoviště, kde čekají vyskládaná auta. V případě Jaguaru, byť už jsem na podobné situace zvyklý, mělo zcela upřímně mé motoristické srdce velkou radost. Najednou byly na světě emoce, a to jsme ještě ani nenastartovali. Podobná situace u Octavie měla jiný výsledek. Nestalo se nic.

Škoda Octavia Combi je určitě pěkné auto a určitě vypadá lépe, než tomu bylo u předchozí generace, ale emoce rozhodně ve velkém nerozdává. Někomu se tento styl líbí, někomu ne. To nechám na vás. Co si ovšem už teď troufnu předpovědět, to je fakt, že za půl roku už majitelé těchto automobilů beznadějně splynou s davem. Druhým faktem, který je už teď prakticky jasný, je to, že i za deset let bude tohle auto pro určitou skupinu zákazníků pořád moc pěkné. I když se to na první pohled možná nezdá (a přestože mě nová Octavia kdo ví jak neoslovuje), německy strohý design má nepochybně své kouzlo.

K designu se pak sluší doplnit ještě následující. K dispozici bude dvanáct laků karoserie a devět designů litých kol. Mimochodem nabídka začíná na patnáctipalcových discích (to bude vypadat asi hodně zajímavě) a končí na rozměru osmnáct palců. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud