Subaru dorazilo do Ženevy s konceptem XV, který se zde představuje ve světové premiéře. Tato studie navazuje na Subaru Impreza Concept představené na podzim v Tokiu a předznamenává novou generaci modelu XV.
Subaru XV Concept je vůz dlouhý 4520 mm, široký 1920 mm a vysoký 1570 mm, jde tedy o poměrně velké auto. Pro srovnání stávající XV měří na délku 4450 mm a na šířku 1780 mm. Výška je u obou shodná. Koncept má rozvor náprav dlouhý 2670 mm, což je o 35 mm více ve srovnání se stávajícím XV. Nic podrobnějšího ale automobilka na téma nové studie ve své tiskové zprávě nezveřejnila.
Subaru postupně ukázalo koncpet nové Imprezy jako hatchback i sedan. V Ženevě došlo na oplastované XV, které by časem mělo nahradit stávající Subaru XV
Všeobecně se počítá s přítomností benzinové přeplňované šestnáctistovky, která by mohla být doplněna o elektromotor na zadní nápravě, což je systém, který Subaru už ukázalo na jiných konceptech dříve.
Z tohoto konceptu, respektive z tokijské studie, vzejde sériová Impreza nové generace, přičemž by se tak mělo stát ještě letos. Jak to ale u automobilky Subaru chodí, nejprve se dočká japonský a americký trh. Evropští zájemci si budou muset ještě nějaký ten rok počkat.
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza