Nová generace velkého mnichovského SUV doznala odznaky divize "i". Hybridní ústrojí je silnější a úspornější než v minulém vydání.
Nové BMW X5 bylo představeno se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Nyní motorovou paletu doplňuje také plug-in hybridní verze. Ta bude v mnoha zemích znamenat vstupenku k rozumným cenám bez ekologických daní nebo třeba také levnější vjezd do center velkých měst.
Designově novinka zdědila typické prvky plug-in hybridních BMW - namodralé ledvinky a segmenty LED světlometů či nápis e-drive na c-sloupku. V minulé generaci byla k dispozici verze 40e, nyní si X5 do zásuvky říká 45e. Nejde přitom jen o číslovky, nový pohon je výkonnější. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém obejmu tří litrů nyní poskytuje 210 kilowattů. Elektromotor pak dodává 82 kilowattů. Kombinovaný výkon hybridní soustavy činí 290 kilowattů a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Minulá generace nabídla 230 kW a 450 Nm.
Díky větší kapacitě baterií dokáže na plné nabití X5 ujet až 80 kilometrů bezemisně. A to v režimu testování WLTP, který je náročnější než NEDC, ve kterém předchůdce zvládl elektricky jen 31 kilometrů. Velikost akumulátoru si však vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů. K dispozici tak máte 500 litrů až 1716 litrů při sklopených sedadlech. V elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 kilometrů za hodinu.
Z nuly na stovku X5 45e zrychlí za 5,6 sekund, kombinovaná spotřeba činí 2,1 litrů na sto kilometrů. V základní výbavě z technických fines najdete dvoustupňové vzduchové odpružení. Za příplatek lze stále zvolit natáčení kol zadní nápravy. Plug-in hybridní verze bude brzy následovat ostatní varianty X5, které už jsou v Česku v prodeji.