Nové BMW X2 sice bude uvedeno na trh až v příštím roce, se zveřejněním cen však startuje jeho předprodej. Do milionu korun se malý crossover vejde jenom o ventilky.
BMW Concept X2 bylo z mého pohledu jedním z nejpovedenějších aut loňského autosalonu v Paříži. Jak název vypovídá, šlo tenkrát pouze o studii a tak nějak jsem ale doufal, že jí automobilka v rámci přetvoření v produkční vůz pouze vymění zrcátka a kliky dveří za konvenční a bude hotovo. Taková „divočina“ to nakonec není.
X2 vypadá spíše jako zvýšený kompaktní hatchback (hlavně v černé barvě), čemuž odpovídají i rozměry karoserie. S délkou 4360 milimetrů a výškou 1526 milimetrů je o 79 mm kratší a 72 mm nižší než BMW X1, přestože se podle číselného označení může zdát, že bude hierarchicky nad ním.
Rozvor 2670 milimetrů mají oba modely stejný, však také sdílejí stejný technický základ v podobě platformy UKL pro primárně přední pohon a motory uložené napříč. To samozřejmě nemusí znamenat, že v X2 nezažijete ty slastné chvíle jízdy dveřmi napřed, vzhledem ke koncepci ale budete muset do táhlých zatáček „lámat“ vícekrát. Zkrátka vždycky půjde více za předními koly.
Produkční BMW X2 se má u prodejců objevit až v březnu příštího roku, české ceny ale máme už dávno k dispozici. A láci nečekejte, protože ta prozatím nejnižší byla stanovena na 997.100 korun. Váže se k verzi sDrive20i s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 141 kW a točivým momentem 280 N.m, standardem je automatická sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami. Za příplatek 4056 Kč pak můžete mít její variantu Sport. Jak takový vůz za základní cenu vypadá, uvidíte v komentované fotogalerii.
Výkonově slabší z nabízených turbodieselů nese označení xDrive20d a standardně se pojí s osmistupňovým planetovým automatem. Výkon 140 kW téměř odpovídá výše zmíněnému turbobenzinu, cena je ale o více než 100.000 Kč vyšší – startuje na 1.098.500 korunách, případně na 1.102.556 korunách se sportovním automatem. Důvodem je hlavně absence čtyřkolky u zatím nejlevnějšího modelu sDrive20i.
Prozatímní cenový i výkonový vrchol představuje verze xDrive25d s dvoulitrem o výkonu 170 kW a točivém momentu 480 N.m. Cena ve srovnání s xDrive20d není zase o tolik vyšší, konkrétně se bavíme o 1.142.700 korunách, případně 1.146.756 korunách se sportovním automatem.
Všechno je to ale samozřejmě pouze začátek bez další doplňkové výbavy, která může cenu auta strmě navýšit poměrně rychle. Třeba když namísto standardního modelu sáhnete po verzi Advantage (+39.000 Kč), M Sport (+176.800 Kč) nebo nejvyšňořenější M Sport X (rovněž 176.800 Kč).
BMW X2 – Základní technická data |
Motor |
sDrive20i |
xDrive20d |
xDrive25d |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
1995 |
1995 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
141/5000-6000 |
140/4000 |
170/4400 |
Točivý moment [N.m/min] |
280/1350-4600 |
400/1750-2500 |
450/1500-3000 |
Převodovka |
7A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
227 |
221 |
237 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,7 |
7,7 |
6,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,5 |
4,6 |
5,1 |
Pohotovostní hm. [kg] |
1460 |
1600 |
1585 |
Základní cena [Kč] |
997.100 |
1.098.500 |
1.142.700 |