Na každého jednou dojde. Elektrifikovanou budoucnost Opelu Grandland X si však necháme líbit!
Rozsáhlé elektrifikaci se nevyhne ani Opel. Partnerství s koncernem PSA v tom ostatně hrálo velkou roli. Jakožto „nižší střední“ SUV si musel model Grandland X zatím vystačit s předním pohonem a nanejvýš systémem, který usnadňoval jízdu na kluzkém povrchu. Navíc stropem byl dvoulitrový diesel s výkonem 130 kW (177 koní). Už brzy ale v ceníku najdete verzi s výkonem 300 koní a pohonem všech kol.
Klíč k úspěchu je ve zmíněné elektrifikaci. Grandland X byl totiž, stejně jako další vozy koncernu PSA, osazen plug-in hybridním ústrojím, složeným ze zážehové jedna-šestky Pure Tech o výkonu 147 kW (200 koní) a dvou elektromotorů (80 kW), z nichž jeden je uložen přímo uvnitř automatické převodovky a druhý supluje funkci tradičního pohonu 4x4. Výsledem je rovných 300 koní (221 kW), a protože jde o plug-in hybrid, čekejte i nízkou udávanou spotřebu.
Opel Grandland X Hybrid4, jak zní celý název, má lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13,2 kWh, na který je v měřicím cyklu WLTP schopný ujet až 50 km. Podle Opelu to stačí. Nechal si vypracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že 80 % běžných denních jízd není delších než 50 km. Díky dlouhému dojezdu na elektřinu vůz vykazuje spotřebu 2,2 l/100 km. S využitím 7,4kWh wallboxu je pak nabíjení otázkou necelých dvou hodin.
Plug-in hybridní Grandland X je dalším krokem Opelu ke snižování emisí CO2. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na začátek příštího roku, ještě před tím se ale dočkáme elektrické Corsy nové generace. Malý městský model už Opel dávno testuje a moc se s ním nemazlí. Přesvědčit se o tom můžete sami.