Nová Kia e-Soul a ředitel společnosti Kia Motors Czech Arnošt Barna

Nová Kia e-Soul a ředitel společnosti Kia Motors Czech Arnošt Barna

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě

Kia Niro po modernizaci. Uvnitř máme očekávat hlavně nový volitelný infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou a digitální přístrojový štít o velikosti 7palců. 

Kia Niro po modernizaci. Uvnitř máme očekávat hlavně nový volitelný infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou a digitální přístrojový štít o velikosti 7palců. 

Podobně lehce je upravena záď, přičemž do nabídky se dostávají i nové designy 16- a 18palcových kol.

Podobně lehce je upravena záď, přičemž do nabídky se dostávají i nové designy 16- a 18palcových kol.

Na přídi Niro přichází s pozměněnou mřížkou chladiče, novou grafikou světlometů (za příplatek LED) a taky novým nárazníkem s novými lampami denního svícení.

Na přídi Niro přichází s pozměněnou mřížkou chladiče, novou grafikou světlometů (za příplatek LED) a taky novým nárazníkem s novými lampami denního svícení.

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Kia e-Niro na autosalonu v Paříži 2018

Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě
Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě
Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě
Nová Kia e-Soul na autosalonu v Ženevě
21
Fotogalerie

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Na autosalonu v Ženevě jsem si povídal s Arnoštem Barnou, generálním ředitelem společnosti Kia Motors Czech. Ptal jsem se zejména na to, co stálo za výrazným nárůstem registrací vozů Kia v loňském roce.

Loňský automobilový rok se v Evropě nesl ve znamení přechodu na novou metodiku měření spotřeby WLTP a nástup přísnější emisní normy. Pro řadu výrobců to byla noční můra. Homologační zkušebny byly přeplněné, přednost dostaly motory, o které byl největší zájem. Začátkem podzimu pak došlo k výraznému propadu registrací, protože výrobci zjednodušeně řešeno neměli co prodávat.

Pokud budeme hodnotit registrace v evropském měřítku, nebyl to až takový průšvih. Trh klesl minimálně, v kladných číslech byly třeba značky Volkswagen, Peugeot, Opel, Škoda, Citroën, Hyundai či Kia. V rámci našeho trhu byla situace jiná. Volkswagen klesnul o 9,6 %, Škoda zůstala na svém, Opel spadl o 23,6 % a Hyundai měl o 4,4 % registrací méně. Z dále uvedených výrobců se dařilo Peugeotu (+25,3 %), Citroënu (+20,5 %) a značce Kia, která rostla o 13,1 % a připsala si téměř 4% tržní podíl.

Pro značku Kia nebyl růst registrací ničím novým. V evropském měřítku rostla podesáté v řadě, přiblížila se metě pěti set tisíc vozidel a dosáhla rekordního tržního podílu 3,2 %. Na ženevském autosalonu jsem měl možnost si povídat s Arnoštem Barnou, ředitelem společnosti Kia Motors Czech, a pochopitelně mě zajímalo, jaký byl recept na úspěch.

„Na úspěchu v loňském roce se podílelo mnoho elektrifikovaných vozů, které máme již několik let v nabídce. Ve dvou karosářských verzích dorazila nová generace modelu Ceed a ve čtvrtém kvartálu jsme uvedli na trh modernizované SUV Sportage. Neublížil nám ani přechod na přísnější emisní normu. Všechny potřebné homologace jsme měli hotové s předstihem, takže od 1. září běžel doprodej starých modelů a současně těch nových, plně homologovaných. Po celé Evropě jsme měli pro zákazníky připraveny nové vozy skladem,“ prozradil v Ženevě Arnošt Barna.

Na ženevském autosalonu nebyla o elektrifikované modely nouze a želízka v ohni měla také Kia. Na svém stánku představila facelift Nira a evropskou verzi modelu e-Soul, který v nabídce doplní loni v Paříži představené e-Niro. V obou případech se bavíme o crossoverech s dlouhým dojezdem, každý z nich však bude mít jinou cílovou skupinu zákazníků.

Rozdíly pramení už z faktu, že elektrické Niro pouze doplňuje hybridní a plug-in hybridní verzi, zatímco nový Soul bude vznikat pouze jako elektromobil. „Výjimečností hybridní a plug-in hybridní varianty Nira je především možnost tažného zařízení pro brzděný přívěs a to až do hmotnosti 1300kg,“ připomíná Barna.

„Niro cílí hlavně na rodiny. Mezi jeho přednosti patří velká dojezdová vzdálenost u všech nabízených verzí, ale také velký vnitřní prostor a vysoká variabilita. Naproti tomu e-Soul je designově zcela odlišný, má mnohem hranatější tvar karoserie a osloví zákazníky, kteří se chtějí hodně odlišit,“ upřesnil rozdíly mezi oběma elektromobily Arnošt Barna.

Cenový rozdíl však nekomentoval. „V tuto chvíli neznáme ceny e-Nira a e-Soulu pro Českou republiku ani jiné evropské trhy, rozdíl tam ale bude. Lišit se bude také vnitřní výbava, stejně jako na konvenční modely však i na nové elektromobily poskytneme záruku 7 let s omezením na 150.000 ujetých kilometrů,“ uzavírá Barna téma nových elektromobilů. Jenom o těch ale blízká budoucnost Kie nebude. Už v příštím roce totiž uvede vůz na vodíkový pohon. Zatím nebylo rozhodnuto, na které trhy přijde dříve, a na které později.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud