Italský požírač kilometrů již brzy skočí mezi tu nejtvrdší konkurenci. Stojí za ním úžasný rodokmen.
Trvalo to docela dlouho, ale konečně se to stalo. Ferrari udělalo omamně krásný automobil, do kterého zahrnulo elegantní prvky z minulosti a začalo s novou koncepcí interiéru. Dvoudveřový grand tourer nese jméno hlavního města Itálie, Roma (italsky Řím). Minimalistický design vozu vzdává hold klasikám z 50. a 60. let.
Moderní design s uhlazenými křivkami je přesně to, co Ferrari potřebovalo. Šedivý gentleman na fotkách vypadá opravdu dobře a nemůžeme se dočkat, až jej uvidíme i v jiných barvách. Pokud je toto nový designový směr Ferrari, sem s ním. Stejnou cestou jde v poslední době například Aston Martin.
Pod kapotou musí být samozřejmě odpovídající pohonné ústrojí. V12 ale nečekejte, to si nechává Ferrari pro ty nejexkluzivnější modely. Tohle je docela obyčejný model a tak se vsadilo na přeplňovaný vidlicový osmiválec. Ten, který vyhrál anketu o nejlepší motor na světě čtyřikrát za sebou.
V 7500 otáčkách za minutu produkuje výkon 456 kW (620 koní). 760 N.m točivého momentu se dostaví již od 3000 otáček. Roma zrychlí na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost činí 320 km/h. Osmistupňová převodovka DCT pochází z dříve představeného modelu SF90 Stradale.
Interiér má tedy zcela novou koncepci. Středový tunel připomíná McLaren a dotykový displej před spolujezdcem jsme už zase viděli u Porsche. Však zas tak o nic nejde, konečně to uvnitř vypadá jako v pravověrném luxusním autě. Ostatně umístění tohoto vozu na trhu je více než jasné. Právě Porsche 911 (nejspíš chystané Turbo) a nový McLaren GT budou jeho hlavní rivalové.
Vůz ještě neprošel homologací, takže nevíme nic o spotřebě a ani kdy přijde na trh. Jedno je ale jisté. Bude to bomba.