104
Fotogalerie

Autosalon Paříž 2008: velký přehled novinek

(aktualizováno 4.10.) Pařížský autosalon již zná všechny své klíčové novinky. Pojďme si je jednu po druhé představit.

Kapitoly článku:


Pro pařížský autosalon letos světové automobilky připravily nebývale vysoké množství novinek. My vám na této stránce, jež bude průběžně aktualizována, budeme nabízet jejich seznam a stručnou charakteristiku, ale také veškeré informace, jež se vám budou hodit v případě, že se do Paříže hodláte vypravit. Na následujících řádcích máte možnost náhlednout do seznamu těch novinek, jež se v Paříži objevily, doplněný krátkým popisem a odkazem na článek, v němž se o daném voze dočtete více. Pokud nemáte čas nebo chuť cestovat do Paříže, dočtete se na tomto místě vše podstatné.

4. 10. doplněno: Audi A1 Sportback, Audi A4 TDI concept e, BMW Concept X1, Citroën Hypnos Concept, Citroën GT Concept, Ford Ka Digital, Tattoo a Grand Prix, Chevrolet Cruze, Mitsubishi Colt, Lamborghini Estoque, Lexus IS250C, Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency, Lotus Exige Cup 260 2009, Infiniti G37 Convertible, Peugeot HYmotion4 - hybridní systém 4x4, Renault Megane Coupé, Renault Sport Clio R3, Škoda Octavia II facelift, Seat Exeo, Suzuki Alto, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Phaeton 2009.

Tiskové dny: 2. - 3. 10. 2008

Dny pro veřejnost: 4. – 19. 10. 2008. Otevřeno je v úterý až pátek od 10:00 do 22:00 a v sobotu až pondělí od 10:00 do 20:00. Jednodenní vstupenka stojí 12 eur pro dospělého, děti od 10 let polovic a ty nejmenší mají vstup zdarma. Vstupenky lze pořídit on-line na tomto místě.

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se dozvíte vše podstatné.

Alfa Romeo Brera TI
 

Alfa představí také vyladěnou verzi svého modelu Brera. V nabídce agregátů figuruje 2,2 litrový čtyřválec JTS disponující výkonem 185 koní a 3,2 litrový šestiválec s výkonem 260 koní. Ten silnější je navíc nabízen se stálým pohonem všech čtyř kol Q4. Mezi další specifika řady TI můžeme zařadit třeba tužší odpružení a silnější brzdy od známého výrobce Brembo.
Brera TI se od svých soukmenovců liší i zvenčí a to upraveným bodykitem a 19-ti palcovými slitinovými disky. 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

Audi A1 Sportback

V segmentu kompaktních vozidel až doteď zastupoval Audi pouze jediný model A3, avšak to se již zanedlouho změní. Z minulosti si sice můžeme vzpomnět na Audi A2, ovšem ta byla z trhu poměrně brzo stáhnuta kvůli velmi nízkým prodejům. Zda to můžeme připsat na vrub přemrštěné ceně nebo nepodvedenému designu nechejme teď stranou a podívejme se, čím chce Audi dobýt segment malých vozidel.

Design studie jednoznačně zapadá do současného směrování automobilky, předním světlometům nechybí LED světla pro denní svícení a diody byly použity i pro směrovky. Celá příď působí velice dynamicky, čemuž odpovídá i tvar nárazníku a masky chladiče. Na zadní části už najdeme víc hranatých linii, osobitnou pozornosti si však zaslouží koncovky výfuků a spodní část nárazníku. Zajímavé je i dělené zadní sklo, jehož neprůhledná část zasahuje až po zadní světla, které jak sestávají několika bloků diod.

Audi-A1-Sportback-Concept-0.jpg Audi-A1-Sportback-Concept-1.jpg Audi-A1-Sportback-Concept-2.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Audi A4 TDI concept e

Audi v Paříži představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

A4080106_small.jpg A4080107_small.jpg A4080108_small.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Audi S4 

Model S4 a S4 Avant bude jednou z nejvýznamnějších premiér značky Audi na letošním pařížském autosalonu. Srdcem nové Audi S4 je vidlicový, zážehový šestiválec TFSI s objemem rovných tří litrů, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním mechanickým kompresorem. Naladěn je na výkon 333 koní, díky čemuž sedan S4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 s (u kombi S4 Avant 5,2 s), ale v kombinovaném provozu si řekne jen o velmi zajímavých 9,7 litru benzínu na 100 km. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. O distribuci točivého momentu na vozovku se stará systém pohonu všech kol quattro a značka Audi za příplatek vybaví nové vozy pokrokovými technologiemi.

Audi S4 2.jpg Audi S4 3.jpg Audi S4 1.jpg 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde  

Audi A6 2009

Změny „standardního“ porvedení modelu A6 se týkají účinnějších motorů, odladění podvozků či nových bezpečnostních systémů. Na první pohled se nové vozy vyznačují přepracovanou maskou s jednodílným rámem či novými nárazníky a mlhovkami. Za příplatek budou k mání nové „xenony“, LED světlomety pro denní svícení, dynamické nasvětlování zatáček nebo automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde  

Audi RS6 sedan

Není sporu o kvalitách svižného, praktického kombíku Audi RS6 Avant, který je schopen svými jízdními výkony pokořit i automobily, jež se hrdě hlásí ke kategorii supersportů. Pravdou ale je, že ani v Evropě nejsou všichni zákazníci zvědaví na to, aby trhali jízdní výkony v rodinném voze, z něhož možná právě před chvílí vyložili zahradní nábytek nebo travní sekačku. Právě proto nyní Audi dokončuje model RS6 v provedení konvenčního sedanu. 

Audi RS6.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde  

Audi Q7 V12 TDI

Do poslední chvíle výrobce nechtěl potvrdit, kdy a s jakými parametry se tento stroj dostane do sériové výroby. Dnes ale již víme, že vůbec první sériový osobní automobil osazený vznětovým dvanáctiválcem přijde do prodejů ještě na sklonlu tohoto roku. Pod jeho kapotu v Ingolstadtu usadili mohutnou, šestilitrovou jednotku s výkonem 500 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou rovných 1 000 Nm, a to ve spektru od 1 750 do 3 250 ot./min. 

Audi Q7 V12 05.jpg Audi Q7 V12 21.jpg Audi Q7 V12 27.jpg 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde  

Bentley Arnage Final Series 

V továrně v Crewe připravili sérii 150 posledních vozů řady Arnage. Vrcholný model značky Bentley končí po deseti letech svoji pouť pozemskou. Značka Bentley si zároveň připomíná devět dekád svého života a takřka půlstoletí výroby legendárního osmiválce s typickým objemem 6,75 l, jenž se ponejprv objevil ve voze Bentley S2 roku 1959. Arnage Final Series kombinuje sportovní akcent verze T s vytříbeností řady R a detaily z kupé Brooklands. 

Bentley Arnage 03.jpg Bentley Arnage 02.jpg Bentley Arnage 13.jpg 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

Doporučujeme

Články odjinud