Podobu nové generace Citroënu C4 nám francouzská automobilka ukázala už dva týdny nazpět a opět svět přesvědčila, že odvaha jí nechybí. Na designu kompaktního modelu se totiž zapracovalo pořádně. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Podobu nové generace Citroënu C4 nám francouzská automobilka ukázala už dva týdny nazpět a opět svět přesvědčila, že odvaha jí nechybí. Na designu kompaktního modelu se totiž zapracovalo pořádně. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor čítá 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor čítá 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Sériově dostává C4 známé odpružení s progresivními hydraulickými dorazy a další úroveň pohodlí zajistí i sedadla Advanced Comfort, která mohou být vyhřívaná i vybavená masážními funkcemi. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Sériově dostává C4 známé odpružení s progresivními hydraulickými dorazy a další úroveň pohodlí zajistí i sedadla Advanced Comfort, která mohou být vyhřívaná i vybavená masážními funkcemi. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Před řidičem je digitální přístrojový štít, skoro hranatou architekturu palubní desky zvýrazňuje tenká a ostře řezaná 10palcová obrazovka infotainmentu a také sklo head-up displeje. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Před řidičem je digitální přístrojový štít, skoro hranatou architekturu palubní desky zvýrazňuje tenká a ostře řezaná 10palcová obrazovka infotainmentu a také sklo head-up displeje. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Ovladače dvouzónové klimatizace jsou navzdory současným trendům fyzické a ve výbavě nechybí ani odkládací místo pro bezdrátové nabíjení telefonu. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Ovladače dvouzónové klimatizace jsou navzdory současným trendům fyzické a ve výbavě nechybí ani odkládací místo pro bezdrátové nabíjení telefonu. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Pod kapotou C4 čekejte klasickou nabídku motorů skupiny PSA, tedy benzinové tříválce PureTech o výkonu 100 až 155 koní (75 kW až 115 kW) nebo dieselové čtyřválce BlueHDi o síle 110 a 130 koní (81 kW a 96 kW)... | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Pod kapotou C4 čekejte klasickou nabídku motorů skupiny PSA, tedy benzinové tříválce PureTech o výkonu 100 až 155 koní (75 kW až 115 kW) nebo dieselové čtyřválce BlueHDi o síle 110 a 130 koní (81 kW a 96 kW)... | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

...které budou v závislosti na verzi spojené s manuálními šestistupňovými nebo automatickými osmistupňovými převodovkami. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

...které budou v závislosti na verzi spojené s manuálními šestistupňovými nebo automatickými osmistupňovými převodovkami. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Především se ale nová C4 objevuje také v čistě elektrické variantě jako ë-C4. Její ústrojí už přitom známe z dalších elektromobilů PSA ( Opel Corsa-e ,  Peugeot e-208  či  DS 3 Crossback E-Tense ). | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Především se ale nová C4 objevuje také v čistě elektrické variantě jako ë-C4. Její ústrojí už přitom známe z dalších elektromobilů PSA (Opel Corsa-ePeugeot e-208 či DS 3 Crossback E-Tense). | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Elektromotor pohánějící přední kola má 136 koní (100 kW) a točivý moment 260 N.m, přičemž s baterií o kapacitě 50 kWh má zaručit dojezd na jedno nabití kolem 350 km (WLTP). | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Elektromotor pohánějící přední kola má 136 koní (100 kW) a točivý moment 260 N.m, přičemž s baterií o kapacitě 50 kWh má zaručit dojezd na jedno nabití kolem 350 km (WLTP). | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Na 80 % kapacity se při nabíjení ze 100kW rychlonabíječky dostanete za 30 minut. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Na 80 % kapacity se při nabíjení ze 100kW rychlonabíječky dostanete za 30 minut. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Cenovky nové generace C4 zatím neznáme. Na spalovací i elektrickou variantu začne Citroën přijímat objednávky v září. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Cenovky nové generace C4 zatím neznáme. Na spalovací i elektrickou variantu začne Citroën přijímat objednávky v září. | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

 | Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën
Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën
Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor čítá 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën
Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. | Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën
34
Fotogalerie

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Novou generaci C4 nám už sice Citroën ukázal, teprve nyní ale zveřejňuje o novém crossoveru technické informace a další podrobnosti.

Podobu nové generace Citroënu C4 nám francouzská automobilka ukázala už dva týdny nazpět a opět svět přesvědčila, že odvaha jí nechybí. Na designu kompaktního modelu se totiž zapracovalo pořádně. Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross.

Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor činí 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.

Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. Sériově dostává C4 známé odpružení s progresivními hydraulickými dorazy a další úroveň pohodlí zajistí i sedadla Advanced Comfort, která mohou být vyhřívaná i vybavená masážními funkcemi.

Před řidičem je digitální přístrojový štít, skoro hranatou architekturu palubní desky zvýrazňuje tenká a ostře řezaná 10palcová obrazovka infotainmentu a také štítek head-up displeje. Ovladače dvouzónové klimatizace jsou navzdory současným trendům fyzické a ve výbavě nechybí ani odkládací místo pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Pod kapotou C4 čekejte klasickou nabídku motorů skupiny PSA, tedy benzinové tříválce PureTech o výkonu 100 až 155 koní (75 kW až 115 kW) nebo dieselové čtyřválce BlueHDi o síle 110 a 130 koní (81 kW a 96 kW), které budou v závislosti na verzi spojené s manuálními šestistupňovými nebo automatickými osmistupňovými převodovkami.

Především se ale nová C4 objevuje také v čistě elektrické variantě jako ë-C4. Její ústrojí už přitom známe z dalších elektromobilů PSA (Opel Corsa-e, Peugeot e-208 či DS 3 Crossback E-Tense). Elektromotor pohánějící přední kola má 136 koní (100 kW) a točivý moment 260 N.m, přičemž s baterií o kapacitě 50 kWh má zaručit dojezd na jedno nabití kolem 350 km (WLTP). Na 80 % kapacity se při nabíjení ze 100kW rychlonabíječky dostanete za 30 minut.

Cenovky nové generace C4 zatím neznáme. Na spalovací i elektrickou variantu začne Citroën přijímat objednávky v září.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud