18
Fotogalerie

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jednou z nejočekávanějších premiér letošního autosalonu v Detroitu byla bezesporu nová Acura NSX. A jak ukazují první oficiální informace, auto to bude zajisté velmi zajímavé

Kapitoly článku:


Na nové NSX se čekalo poměrně dlouho a poměrně dlouho jsme se na autosalonech setkávali také s konceptem. Tomu je ale po včerejším večeru definitivně konec. Acura světu ukázala sériovou podobu svého supersportu. Ten pracuje dohromady se čtyřmi motory, dostal pohon všech kol, výkon za hranicí 550 koní a devítistupňovou automatickou převodovku.

Ve srovnání s konceptem se u finálního provedení měnily základní rozměry. Novinka je dlouhá 4470 mm, široká 1940 mm a vysoká 1215 mm. Dřívější studie byla kratší, užší a o patnáct milimetrů nižší. Rozvor náprav dosahuje na 2630 mm, v případě konceptu to bylo o dvacet milimetrů méně.

Automobilka ve své tiskové zprávě zdůrazňuje pečlivé zpracování aerodynamiky. V rámci testů ve větrném tunelu se při přechodu od konceptu do série měnily například nasávací otvory na kapotě, zadní spoiler nebo boční nasávací otvory. Jak už bylo řečeno dříve, design má na svědomí Michelle Christensen. V historii Acury jde údajně o první ženu, která se postarala o vzhled nového modelu.

Interiér má být podle oficiálních prohlášení zpracován tak, aby řidiči dostal maximální výhled, v dané kategorii nejlepší ergonomii a s tím související jednoduché ovládání. Kvůli tomu byl přední sloupek vyroben co nejtenčí a palubní deska umístěna co nejníže. Sedadla pak nabídnou údajně výborné boční vedení a zároveň jednoduché nastupování.

Ze všeho nejzajímavější je systém pohonu, ale právě u něj si automobilka nechala některá data ještě pro sebe. Takže aktuálně nevíme, jaký bude celkový výkon a jak bude nové NSX nakonec rychlé. Jisté je, že bude hodně rychlé, protože se o pohon starají hned čtyři motory a mluví se o výkonu přes 550 koní.

Základem je dvakrát přeplňovaný podélně uložený šestiválec, který pohání přes devítistupňovou automatickou převodovku zadní nápravu. Mezi spalovacím motorem a převodovkou je uložen ještě první elektromotor. Další dva elektrické motory najdeme na přední nápravě, kde se každý stará o jedno kolo samostatně.

Řidič bude moci využít režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Volba jednoho z nich ovlivní chování motorů, převodovky, podvozku, upraví také zvuk. Jak asi tušíte, první jmenovaný režim představuje jízdu pouze na elektrickou energii. Veškeré schopnosti pak NSX dá k dispozici až v režimu Track.

Na další podrobnosti si budeme muset chvíli počkat (že by do Ženevy?). Co se ceny týká, hovoří se o sumě začínající na 150 000 dolarech.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud