Původně britská značka s čínskou technikou se zabydluje na českém trhu. Její rodinné auto za férové peníze by mohl být hit.
Příští rok bude pro značku MG na českém trhu velmi zajímavý. V současné době nabízí lidový crossover ZS za cenu od 424.940 Kč (který si v našem testu vedl velmi slušně) a plug-in hybridní kompaktní SUV o velikosti Škody Karoq s názvem EHS od 887.940 Kč. V roce příštím se nabídka rozroste o designově zajímavé MG4 Electric (výkon až 150 kW a dojezd k 450 km), pro tuzemského zákazníka ale zřejmě bude atraktivnější model MG5 o délce 4,6 metru.
Ceny kombíku zatím nejsou v pevninské Evropě stanoveny, na britském trhu startuje v přepočtu na 870.000 Kč. Níže se můžeme podívat na vybrané parametry základní verze ve srovnání s vybranými konkurenty:
MG5 EV vs. vybraní konkurenti |
Model |
MG5 EV |
Nissan LEAF e+ |
Toyota Corolla 1.8 TS* |
Výkon (kW) |
115 |
160 |
90 |
Max. rychlost (km/h |
185 |
157 |
180 |
0-100 km/h (s) |
7,7 |
6,9 |
11,1 |
Dojezd dle WLTP (km) |
402 |
385 |
/ |
Netto kapacita baterie (kWh) |
57,4 |
59,0 |
1,4 |
Kapacita kufru (l) |
578 |
420 |
581 |
Max. kapacita kufru (l) |
1,367 |
1,176 |
1,606 |
*Modelový rok 2022 |
Dojezd 402 kilometrů se týká základního provedení MG5, luxusnější model Trophy na britském trhu (struktura zdejších výbav zřejmě nebude stejná) ujede 378 kilometrů dle WLTP.
Dá se čekat, že podobně jako již zde nabízená MG nebude ani toto kombi šetřit na různých moderních prvcích. Dostat by proto mělo infotainment s 10,25“ obrazovkou, soubor asistenčních systému MG Pilot s adaptivním tempomatem a pomocníkem do kolon i udržením v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světel a ve vyšších specifikacích i 360stupňový kamerový systém či vyhřívaná přední sedadla.
Stejnosměrné nabíjení je možné až 87 kW, na 50kW nabíječce se tak dostanete z 10 na 80 procent kapacity za 61 minut a na 150kW stojanu za 35 minut. V domácím prostředí při dobíjení 7 kW trvá doplnění energie z 10 na 100 procent deset hodin.
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV