Renault Sport představuje třetí, nejdrsnější verzi Méganu R.S. Má lepší turbodmychadlo, designově se drží zpátky.
Nový Mégane R.S. budí hodně pozornosti, a to především díky svým povedeným předchůdcům. Navíc vůbec poprvé přináší natáčení zadních kol či dvouspojkovou převodovku. Rozšiřuje se tak masám, nejdrsnější verze Trophy má být však přímo určena i náročným okruhovým nadšencům.
Stejně jako v minulé generaci se jedná o třetí variantu. Se stupni Sport, Cup a právě Trophy se postupně zvyšuje tuhost odpružení, zvětšují se brzdy a tak dále. U Trophy se zvyšuje i výkon přeplňované osmnáctistovky, a sice na rovných 300 koňských sil, což představuje nárůst o 20 koní. Dosaženo toho bylo především díky novému turbodmychadlu s keramickým kuličkovým ložiskem a novému výfuku se dvěma klapkami. V mírném předstihu auto plní normu Euro 6d.
Zůstává také volba mezi převodovkami. Jen v případě manuálu je limitovaná hodntoa maximálního točivého momentu na 400 Nm, dvouspojková skříň EDC snese překvapivě o 20 newtonmetrů více. Maximální rychlost nyní činí 260 km/h a z nuly na sto zrychlí v případě manuální převodovky za 5,7 sekund.
Podovzek vychází z verze Cup. Má tedy všechny čtyři tlumiče o 25 procent tužší a s hydraulickými dorazy a mezi předními koly je standardně mechanický samosvorný diferenciál Torsen. Natáčení zadní nápravy 4Control zůstává.
Designově se Trophy od standardního provedení neodvazuje. Odlišné jsou devatenáctipalcové disky s červenými doplňky, které šetří dva kilogramy na kolo. Obuté jsou do lepivějších pneumatik Bridgestone Potenza S001. Dalších 1,8 kilogramu úspory náleží ventilovaným kotoučům, předu o průměru 355 milimetrů, složených ze dvou materiálů, a to vše standardně.
Uvnitř v případě Trophy dostanete anatomická sedadla Recaro, ukotvená o 20 mm blíže k zemi. Verze Trophy však údajně nemá být posledním slovem. Podle spekulací se pracuje na ještě ostřejším provedení Trophy-R, které má vyzvat Hondu Civic Type-R do boje o Severní smyčku Nürburgringu.